Bananpassning av R1-07 (eller: Hon dansade en sommar)

Åfan Juha, visste inte vilket jobb du lagt ner på hojen, trist upplösning :rodnar
Jag är iaf evigt tacksam att jag fick köpa originaldelarna, skivorna och gaffelinsatserna av dej, bra skillnad på gaffel o bromsar mot original :krama

Törs du verkligen lacka om Kawan? :tungan

Bara trevligt att delarna får fortsätta röra på sig. Det ska inte vara någon fara att lacka Kawan, framgaffeln verkar vara ordentligt ihopsatt på denna :)
 
Jo, (då va käket avklarat) om man kör bana ofta är risken stor att man ligger ner rätt vad det är. Som du kanske vet ersätter inte FB vagnskadebiten vid olyckor orsakade på bana. Därför är det rena sparbössan att köra bana med ett kåpset för 5000 istf att slå sönder orginalkåpor för 50.000(?). Utöver det jag nämnde ovan alltså.

Jo, vi hade en tråd om detta tidigare där typ en tredjedel av råden var av typen "tjöp banhoj".
När den svalnade var min ide att åka originalkåpor och göra såhär IFALL jag mosade plast.
Kan fortfarande inte bestämma mig för om det är bra eller inte.

Jag betraktar inte hojen som en sparbössa och räknar med att posers ändå inte handlar om cykeln gjort många banvarv och blivit lagd oavsett skick.
Dessutom tycker jag oftast det är enklare att låta grejorna se ut som de gör och gå ner i pris, många vill ha årsmodell för pengarna och inte gökputs?
 
Tyvärr fick inte jag bestämma. Försäkringsbolagen vill inte gärna att krockade fordon hamnar ute på vägarna utan ordentlig reparation (som dom har koll på). Att reparera skadorna hade kostat ca 70-75000:- enligt kostnadsförslaget så det blev inlösen. Men eftersom jag hade alla originalprylar kvar så hade det blivit billigt för mig genom att bara komplettera via Ebay. Men i slutändan så sålde jag iväg alla lösa prylar till Rettan via Sporthoj.

Det är väl du som bestämmer om det ska bli försäkringsärende eller?

Varför tävlar man inte med orginalkåpor?

För att de inte uppfyller alla krav, är tunga, samt att man kan få pengar till annat om man säljer dem istället.
 
För att de inte uppfyller alla krav, är tunga, samt att man kan få pengar till annat om man säljer dem istället.

Jodå, jag vet. Jag ville bara att max350 skulle förstå poängen med att ha kraschkåpor om man kör mycket bana med sin gathoj.
 
Aha. Men då borde jag kunna sumpa behållaren och helt enkelt sätta dit en slang.
Hur lång behöver den vara och hur tjock?
 
Jo, vi hade en tråd om detta tidigare där typ en tredjedel av råden var av typen "tjöp banhoj".
När den svalnade var min ide att åka originalkåpor och göra såhär IFALL jag mosade plast.
Kan fortfarande inte bestämma mig för om det är bra eller inte.

Om du inte klotar går det alltid att sälja dem vidare när du tröttnat på att köra bana (otroligt!) eller säljer hojen,
du får dock ligga ute med pengarna. Ännu billigare är att köpa beggade kåpor och göra hål för lyset och måla med sprejburk, allt beror på hur petig man är.

Det var väl inte syftet med ditt svar lr? att åka bana?? utan att plocka på orginalkåpor efter 5500mil

Nej, det primära syftet var att spara orginalkåporna vid ev krasch.
Jag körde bana vid ett femtontal tillfällen varje år (både race- och gatgrupper) och tyckte inte det var nån större idé att riva av och på orginalen hela tiden.
Att det dessutom för med sig ytterligare de fördelar jag gav exempel på är bara extra bonus!

Hänger man på racekåpor enbart för att orginalen ska vara i nyskick när man säljer hojen, är man lite fel ute tycker jag. Men var och en gör som den vill...
 
Det är väl du som bestämmer om det ska bli försäkringsärende eller?

Japp det stämmer, men jag ville inte plocka på egna delar som jag kunde sälja för 20-25000:- + handla på Ebay för ca 5000:- utan någon ersättning från FB. Då var det bättre få pengar i handen för inlösen och sälja alla gamla prylar.
 
Japp det stämmer, men jag ville inte plocka på egna delar som jag kunde sälja för 20-25000:- + handla på Ebay för ca 5000:- utan någon ersättning från FB. Då var det bättre få pengar i handen för inlösen och sälja alla gamla prylar.

Fan vad tråkigt med hojen, var ju riktigt snyggt bygge!
Har en fråga angående bromsljuset, har likadan med inbyggda blinkers, blir det mycket strul när hojen skall besiktigas?
Hur är det med blinkersen på sidorna, har sådana dära "inbyggda"
http://www.xdcycle.com/discount-mot...aha-r1-hot-bodies-led-turn-signals-smoked.jpg
 
Fan vad tråkigt med hojen, var ju riktigt snyggt bygge!
Har en fråga angående bromsljuset, har likadan med inbyggda blinkers, blir det mycket strul när hojen skall besiktigas?
Hur är det med blinkersen på sidorna, har sådana dära "inbyggda"
http://www.xdcycle.com/discount-mot...aha-r1-hot-bodies-led-turn-signals-smoked.jpg

Blir underkänt med 100% säkerhet, dom inbyggda i bromsljuset sitter för tätt ihop för att bli godkända och framblinkers är inte synliga framifrån. Se till att ha vettiga kontakter så att du kan byta till original inför besiktning.
 
Hej Juha
Kunde du besiktiga med det framhjuset?
MVH
fahlgren

Det var E-märkt, men samtidigt så kan dom ändå vara lite kinkiga med att bygga om en 07:a.

Hade jag hunnit så långt som en besiktning till så hade jag bytt till allt original eftersom jag hade förberett att allt skulle gå att byta tillbaka mycket snabbt. Tanken med ombyggnaden var att klara sig undan anmärkningar från Polisen, men besiktningen hade inte godkänt allt.
 
Blir underkänt med 100% säkerhet, dom inbyggda i bromsljuset sitter för tätt ihop för att bli godkända och framblinkers är inte synliga framifrån. Se till att ha vettiga kontakter så att du kan byta till original inför besiktning.

Tror jag har kvar den stora klumpen därbak, med alla blinkers, reflex och regplåts belysning. får montera den. Får ta bort sido blinkersen på sidorna av kåporna med och lägga sådana som sticker ut :(
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top