"banan" asfalteras om

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Ja, idag hålls det på för fullt med att lägga ny asfalt på slingerbulten :tummenupp

Så nu kanske snittfarten ökar ett par km/h :D

Rammstein skrev:
Ja, idag hålls det på för fullt med att lägga ny asfalt på slingerbulten :tummenupp

Så nu kanske snittfarten ökar ett par km/h :D

Så dom fortsätter alltså in på själva "bulten" också? Var en tråd om att första biten från Rosenhill börjat asfalteras, här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54421

Men skriver väl ungefär samma sak här:

Mmmmm, ny asfalt är ju aldrig fel, utom vid väldigt varma dagar, då den kan "svettas" lite väl mycket tjära och göra det hela lite halt, och att nyasfaltering ofta ger sidoeffekten att VV "grusar" vägkanten, ett grovt grus eller sand som bilar/lastbilar sedan envisas med att dra ut på vägbanan... :fatta!

Men... om VV asfalterar hela "bulten" nu, med efterföljande "kant-grusning", så kommer det vara finfint en bit in på nästa säsong, ungefär som på Rosenhill-Mörkö-sträckningen... :) som asfalterades i aug förra året, var perioden efter asfalteringen helt oduglig/livsfarlig pga utdraget kantgrus, men finfin nu!

Vill inte vara "neggo", men är realist kring hur VV arbetar... :gnissla är det inte usla "snabelgruslagningar" så är det "kantgrus" vid nyasfaltering... borde ju kunna finnas något bättre alternativ än löst grus i vägkanten?

/B

Någon ny, dagsaktuell info om hur "bulten" mår? Ser det ut som om dom ska asfaltera hela sträckan? Och har dom börjat "grusa" vägkanterna så att det redan nu är fullt med grus/sand uppdraget på vägbanan? :6surkart

/B

Näe, jag valde att åka andra vägar idag pga eventuella svettningar ifrån asfalten pga den höga temperaturen.

Kanske imorgon.....

Fortfarande ingen närmare info om hur det går med asfalterandet på bulten?

/B

benkar skrev:
Fortfarande ingen närmare info om hur det går med asfalterandet på bulten?

/B
Igår vände jag strax före 70-skylten på väg från Tungelsta mot Rosenhill
p.g.a asfaltsarbete där.

Hagbard skrev:
Igår vände jag strax före 70-skylten på väg från Tungelsta mot Rosenhill
p.g.a asfaltsarbete där.

Åkte bulten igår. Blir riktigt najs när det är klart och svettningarna försvunnit.
De var då klara fram till sorundakorset.
Stora bitar de inte gjort något åt så det går att stå på där. Syns tydligt när man kommer närmare ett nyasfalterat område då man ser "tjärspåren" tidigt...

Man får softa ett tag på de nya områdena.. Blir nog bra om ett tag.-.. typ nästa sommar.

SENSEI skrev:
Åkte bulten igår. Blir riktigt najs när det är klart och svettningarna försvunnit.
De var då klara fram till sorundakorset.
Stora bitar de inte gjort något åt så det går att stå på där. Syns tydligt när man kommer närmare ett nyasfalterat område då man ser "tjärspåren" tidigt...

Man får softa ett tag på de nya områdena.. Blir nog bra om ett tag.-.. typ nästa sommar.

Var nere med bla Pvcraketen och "inspekterade" bulten idag. Som du skriver, stora bitar som är orörda, men besynnerligt nog har dom lämnat några riktigt dåliga partier orörda, tex "kalhyggekurvan"... :kocko Kan ju vara så att dom fortsätter nästa vecka... :tungan

MEN... tittade lite på asfaltskanten, är rejält hög på många ställen, kommer bli många ton grus dom snart lägger ut... som bilarna 3,7 sekunder senare drar ut på vägbanan... :gnissla Blir dock bra till i vår... :)

/B

benkar skrev:
Var nere med bla Pvcraketen och "inspekterade" bulten idag. Som du skriver, stora bitar som är orörda, men besynnerligt nog har dom lämnat några riktigt dåliga partier orörda, tex "kalhyggekurvan"... :kocko Kan ju vara så att dom fortsätter nästa vecka... :tungan

MEN... tittade lite på asfaltskanten, är rejält hög på många ställen, kommer bli många ton grus dom snart lägger ut... som bilarna 3,7 sekunder senare drar ut på vägbanan... :gnissla Blir dock bra till i vår... :)

/B
Hmm tänkte också på kalhyggeskurvan när jag for genom den...
Men på sätt och vis tycker jag nästan det är bra att de inte gjort något åt den. Jag använder nämligen den "limmade sprickan" som mitt riktmärke :tungan Och undrar vad som hände den dag jag kommer dit och den inte finns där :näsblod
Snackade med killrana som arbetar med beläggningen... och som jag förstod det så kommer de knappast att går tillbaka och lappa mer ställen...

Grus är alltid lika kul.,. blir så spännande när det ger ett riktigt fett släpp i en kurva.. får mig att minnas mina grusdagar :Bugar

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back