Bana nära Falun

Hur känsligt är det med buller på Monzta? typ Anderstorp :näsblod eller snällare än Karlskoga :)

moto-gg skrev:
Hur känsligt är det med buller på Monzta? typ Anderstorp :näsblod eller snällare än Karlskoga :)
Banuthyraren har satt 98dB vid förbiåkning som gräns vilket väl får betraktas som ganska snällt.
En 4:a med slipon bör inte ha några problem så länge det finns dämpmaterial i burken, en twin kan få det kämpigare men jag klarar det med mitt Akra-system om jag bara inte håller fullt förbi. En Ducce med race-system klarar det inte :död

Å andra sidan finns det db-killers som passar nästan alla burkar nu för tiden...

Sen är det upp till arrangören att se till att reglerna efterlevs med hjälp av ljudmätare, några ljudfällor som A-torp finns det inte. Däremot ligger samhället rätt nära, så åtminstone jag kommer att vara hård på den satta gränsen :D

Last edited:
Bruma lite på Rättviks-banan e ja m på !!!

Tänkte dra dit så fort de går å fläska på lite , de säger att de e rolig bana så man lär väl prova !!!!
Nån som vet när den öppnar ?
:yoparty :tuttar :yoparty

Får man åka på Monzta-banan om man inte har en reggad hoj ? :va :va :va

Stekar`n skrev:
2075435 Tänkte dra dit så fort de går å fläska på lite , de säger att de e rolig bana så man lär väl prova !!!!
Nån som vet när den öppnar ?
:yoparty :tuttar :yoparty
Kolla på banans hemsida vettja, eller mitt inlägg bara lite, lite tidigare i tråden...

Stekar`n skrev:
2075435Får man åka på Monzta-banan om man inte har en reggad hoj ? :va :va :va
Nej, tyvärr.

Last edited:
Jåke skrev:
2073756 Självklart! Du kommer väl till -> www.r2d2.se/bandagar ? Jag räknar med dig :tummenupp

fan va bra det ser ut!! nu gäller det bara att skiftschemat stämmer så man kan varalediga de dagarna! det verkar ju helt perfekt med en nybörjarklass...

hur sent kan man anmäla sig?? tror inte att schemat dyker upp förrän i slutet på maj för min del,...

Last edited:
sevehem skrev:
2102208 fan va bra det ser ut!! nu gäller det bara att skiftschemat stämmer så man kan varalediga de dagarna! det verkar ju helt perfekt med en nybörjarklass...

hur sent kan man anmäla sig?? tror inte att schemat dyker upp förrän i slutet på maj för min del,...
Har egentligen inget "bäst före" på anmälning, det hela hänger mer på om grupperna blir fulltecknade eller inte. Däremot brukar det sällan vara problem att få plats i de lugnare grupperna ganska sent då alla gärna vill köra i snabb/snabbare/snabbast... :hihi

Det är ju bara att kolla läget när ditt schema kommer, om nån grupp blir full postar jag det i denna tråden: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=110536

Back