Bana i Stockholmstrakten..?

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
För något/några år sedan så läste jag här på sporthoj.com om att det planerades en bana någonstans i Stockholmstrakten.

Vad hände sen..?:confused:

Trajja675 skrev:
2566132 Hallstavik kan du läsa om här.

Två banprojekt inom typ 10 mil ifrån varandra med snarlika namn.:rolleyes: :näsblod

Sweet!!!
Inte längre än 4mil från mej..:banana

Frågan e bara när/om det blir klart..

Hinken skrev:
2566154 Sweet!!!
Inte längre än 4mil från mej..:banana

Frågan e bara när/om det blir klart..

När jag började åka hoj -85 fanns det också många projekt.
Men sedan dess har de som kämpat inte ens lyckats få till en fast dragstrip i Sthlmområdet.

Den våldsförhärligande fotbollspubliken som urtidsbrölar rasistiska och homofoba budskap till domare och spelare från de talrika och påkostade idrottsanläggningarnas läktare (och sedan engagerar havla sthlms poliskår genom att idka misshandel och vandalisering på stan efter matchen) får mer av mina skattepengar än oss motorintresserade.

Så jag kör med gott samvete svartrace nuförtiden. Klarastrandssleden alldeles nedanför min lya brukar jag ha som bromsbänk och testbana om jag pillat med förgasaren.

Jag hoppas fortfarande men det verkar rätt dystert.

Tycker jag.

Mvh
J

Jörgen Karlsson skrev:
2566192 ...mycket vettigt...
Dessutom ska vi genom försäkringen stå för våra vårdkostnader. Sen när gör idrottsutövare det? Eller för den delen alla hulliganer som blir misshandlade?
Swedish Bike Meet fick stå för poliskostnaderna, och fick slå igen, men "vi" bjuder glatt på polisen när det handlar om fotboll eller hockey. Hur många i Sverige spelar hockey? Jag tror inte att det är i närheten av dom 300 000 som kör hoj! Men lik förbannat så ska vi förtryckas, för att vi är ju så olagliga så.
Det pratas så förbannat om ett jämlikt samhälle, men politikerna, oavsett läger, motarbetar ju just jämlikheten!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back