Bana I Stockholm

Eric

Ny medlem
Gick med
8 May 2003
Hoj
Ingen Just nu
Hej! i väntan på motardhjul så har jag varit på Rörken utanför Uppsala 2 måndagar irad och kollat.
Ser jäkligt skoj ut!

Någon som vet om det finns någon bana lite närmare Sthlm,
Om inte, är det någon som har undersökt saken lite mer om möjligheter till att bygga en? bidrag från staten, kommuner mm

/Mvh Eric

Vi borde kolla upp Go-Cart banorna i Upplandsväsby och ute vid Stäket. Dom kanske kan ta emot oss mot skälig ersättning.

Jag vet inte om det finns nått kvar på Barkaby.

Telefon nummer mottages till banorna ovan.... Tackar :hej

Det är folk som har frågat på Stäket. Och de sa att man kunde glömma det.
I Väsby så stog det i vår lokaltidning att de måste minska körningar där pga av buller. Kan bli svårt att få till extra körning för motard då.

Men det går ju alltid att fråga. Jag kan ha fel.

När jag och bla jb och TomK var på Åland talade vi med en Gocart-familj från Uppsala.
Dom tipsade om en nerlagd gocartbana mellan Upplands Väsby och Vallentuna. Banan är inte längre i tävlingsbart skick tydligen och vet ej om det ens körs hyrkart där nu.. Men dom tyckte att vi kunde ju kolla med ägaren och kanske göra en överrenskommelse.
Tyvärr vet jag inte vart till 100 % vart den ligger och tyvärr inte heller vem som äger den.. Men jag tror det hette Össeby eller något liknande.
Ska se om jag kan hitta någon info om den..

Motard är ju på stark frammarsch, finns det verkligen ingen entrepenörer i Stockholm som är villig att satsa på att bygga en bana alternativt motorstadion. :hej

Jag sitter med i en grupp kommunala planerare på Södertörn och vi tittar på möjligheten att samloklisera en bunt banor som kommunerna gärna ser att flyttar från deras nuvarande placering. Jag har sett till att jag är med i utredningesgruppen och jag kommer att slåss för att man ser till att det blir möjligt att köra motard på den nya banan. Jag har varit i kontakt med Svenska supermotardklubben och har fått måtten för att en bana skall hålla internationell tävlingsstandard. Så nog planeras det men det är nog tyvärr något år bort...

Brodde skrev:
När jag och bla jb och TomK var på Åland talade vi med en Gocart-familj från Uppsala.
Dom tipsade om en nerlagd gocartbana mellan Upplands Väsby och Vallentuna. Banan är inte längre i tävlingsbart skick tydligen och vet ej om det ens körs hyrkart där nu.. Men dom tyckte att vi kunde ju kolla med ägaren och kanske göra en överrenskommelse.
Tyvärr vet jag inte vart till 100 % vart den ligger och tyvärr inte heller vem som äger den.. Men jag tror det hette Össeby eller något liknande.
Ska se om jag kan hitta någon info om den..

Jag tror att du menar Öswe ring eller vad den heter :confused:

Den ligger ca 300 meter efter cross banan i väsby, när man åker ifrån väsby - passerar cross banan och innan alén så svänger man in till höger.

/Belle

Belle skrev:
Jag tror att du menar Öswe ring eller vad den heter :confused:

Den ligger ca 300 meter efter cross banan i väsby, när man åker ifrån väsby - passerar cross banan och innan alén så svänger man in till höger.

Den är det. :tummenupp
Öswe ring... just det ja... hehe

"Nära skjuter ingen hare!" :p

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...