Bana i skåne?

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date

Tommy.exe

Guest
Hej folket.

Jag har precis flyttat ner till Hbg. Nu är det som så att jag har på sistonde funderat mer och mer på att börja köra bana. Skulle ju vara kul att få lära sig att köra hoj på riktigt. Jag har ingen vidare koll på vart banorna ligger runt om i sverige, en googling gav "Lockarp" men hittade inte mycke mer än så.... förstod inte riktigt vad det är för bana. Hittade bara gokart, 125cc å minimotokörningar. Sökfunktionen här på SH är ju sådär bra....

Så om nån kunde peka mig åt rätt håll skulle det va bra :)

Glöm ej TT på/över/genom/sidan av Söderåsen - Race start tisdagar på Strandvägen.
Alternativt Onsdagsgazz med RR från Staffanstorp genom Häckeberga... bästa tid 7.25.xx... Även Torsostunt torsdagar, med avslut i Lödde o Streetrace rekommenderas. Bägge på:
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=11

Annars är det nog SSEMSE eller SMC som ger renodlad enkelriktad körning :yoparty

Glöm ej TT på/över/genom/sidan av Söderåsen - Race start tisdagar på Strandvägen.
Alternativt Onsdagsgazz med RR från Staffanstorp genom Häckeberga... bästa tid 7.25.xx... Även Torsostunt torsdagar, med avslut i Lödde o Streetrace rekommenderas. Bägge på:
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=11

Annars är det nog SSEMSE eller SMC som ger renodlad enkelriktad körning :yoparty

Mantackar!

Ja lite broms och kurvkurser är nog ett bra sätt att börja :)
Hur går jag nu tillväga? Skapade en profil på hemsidan(SSEMSE).
Det var ju ENDAST 399 pers före i kö för medlemsskap.:näsblod
Innan vårblommorna slår ut hade jag tänk vara ägare till nån banhoj... å det skulle ju va kul att få lite tid på bana då.

Last edited:
Hur går jag nu tillväga? Skapade en profil på hemsidan(SSEMSE).
Det var ju ENDAST 399 pers före i kö för medlemsskap.:näsblod

Det brukar inte vara några problem att få körpass med sydskånes trots att man inte är medlem. Bokningen för sydskånes medlemmar öppnar innan bokningen gör det för icke medlemmar.
På det gågna årets körningar fanns det ofta platser kvar när bokningen öppnade för icke medlemmar.

Det brukar inte vara några problem att få körpass med sydskånes trots att man inte är medlem. Bokningen för sydskånes medlemmar öppnar innan bokningen gör det för icke medlemmar.
På det gågna årets körningar fanns det ofta platser kvar när bokningen öppnade för icke medlemmar.

Ok, ja man får väl va glad för det då :)

Jag ligger ute och jobbar och är ledig veckovis. Så det hade ju varit skönt att veta att man får köra när man väl är hemma. Men man kan ju inte alltid få som man vill. :tungan

Finns det några andra alternativ kanske?

Så det hade ju varit skönt att veta att man får köra när man väl är hemma. Men man kan ju inte alltid få som man vill. :tungan

Finns det några andra alternativ kanske?

Tyvärr krävs det ofta lite planering och i alla fall någon veckas framförhållning för att köra bana.

Alternativen är ju att åka till Nürburgring där det är "pay and play". Gotland har väl i och för sig samma upplägg också.

Tyvärr krävs det ofta lite planering och i alla fall någon veckas framförhållning för att köra bana.

Alternativen är ju att åka till Nürburgring där det är "pay and play". Gotland har väl i och för sig samma upplägg också.

I min värld så var det bara att köpa en hoj. Gå med i nån klubb å få ett antal datum man kunde köra på. Å sen bara dyka upp och vingla ut med en väldigt färglad väst :) (Tänkte ju börja med broms å kurvkurserna, men sen)

Jag får väl helt enkelt revidera beslutet att handla banhoj då om det ska va så meckigt :(

Det är inte så mekigt. :)

Platserna släpps ju några veckor innan, och är man bara morgonpigg och medlem så får man alltid plats, och det är inget som hindrar att du bokar alla tillfällen. (förrutom plånboken).
Är man inte medlem får man lite på lite tur, men det har inte varit några som helt problem att få plats de två senaste åren.

Det kommer dessutom bara vara 398 i kön före dig snart... ;) :hihi :tungan

:hej

Sugen på banhoj?

:hördu Köp min, jag ska bli farsa till våren och får ta ett sabbatsår från RR säsongen. :rolleyes:

Det är inte så mekigt. :)

Platserna släpps ju några veckor innan, och är man bara morgonpigg och medlem så får man alltid plats, och det är inget som hindrar att du bokar alla tillfällen. (förrutom plånboken).
Är man inte medlem får man lite på lite tur, men det har inte varit några som helt problem att få plats de två senaste åren.

Det kommer dessutom bara vara 398 i kön före dig snart... ;) :hihi :tungan

:hej

Gaaah, denna beslutsvånda!! :huvet

Har hittat en båge som jag VERKLIGEN vill ha.... men jag kan inte bestämma mig..... men hur kul det än är att köpa saker så vet ja inte om ja vill hysta ut runt 50 loppor när man inte vet hur det här med banåkning fungerar riktigt.

Man kanske skulle köra lite kurser i vår med gammelrettan å se hur det känns.

Sugen på banhoj?

:hördu Köp min, jag ska bli farsa till våren och får ta ett sabbatsår från RR säsongen. :rolleyes:

Är lite inne på nån nyare 600. Men grattis till faderskapet! :)

Last edited:
Välkommen till HBG.
Inget svar på din fråga ang banor men TT på tisdagar missar man bara inte utan verkligt bra ursäkter...

Välkommen till HBG.
Inget svar på din fråga ang banor men TT på tisdagar missar man bara inte utan verkligt bra ursäkter...

Tack för det! Trivs som fisken....

Jag reser ju i jobbet så jag är ju oftast en bra bit hemifrån. Men är jag ledig och det är plusgrader så är jag på! Här ställer vi inte av :)

Tack för det! Trivs som fisken....

Jag reser ju i jobbet så jag är ju oftast en bra bit hemifrån. Men är jag ledig och det är plusgrader så är jag på! Här ställer vi inte av :)

Kör hela året men jobbar många helger men är jag ledig och det är snöfritt så så tar jag gärna en tur på åsen.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back