Bana i närheten av Stockholm?

Molin

Dear lord Babyjesus..
Gick med
15 Oct 2008
Hoj
Snart en motard
Är det som jag tror? Sveriges huvudstad har ingen riktig motorbana? Jag skulle bra gärna vilja ha lite info om det pågår några diskussioner om ämnet? Jag vill prova roadracing, men det blir svårt när närmsta bana ligger två timmar bort... Och skulle inte olyckor, "bus" :tummenupp körningar och sånt minska om det fanns en asfaltskringla att leka av sig på? Tycker det verkar helt jävla sjukt! :mad:

Har diskuterats till leda .. närmaste stora är Gälleråsen .. annars äre Tuvängen och Rörken som gäller.

Det är en på väg i Enköping. Vet dock inte om dom har börjat bygga än, beslutet togs ganska nyligen. Kommer nog snart en länk till den tråden.

Va, bana i stockholmstrakten? Näe, de har ingen tänkt på förr! :fattartil

:huvet
Som sagt, det har diskuterats till leda. Kontentan är att folk kör som svin runt Karlskoga, Gislaved, Härnösand mm också, det går inte att ha en bana som man alltid bara kan åka in å dra några varv på å sen åka vidare, det skulle kosta flera hundra per varv, banan måste vara uthyrd massor till olika evenemang för att det ska gå ihop ekonomiskt och det är alltid "dom" eller "någon annan" som ska bygga den.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage