Banåkning

Vill bara påminna lite om årets billigaste heldagsåkning.

Än finns det platser kvar, så passa på att anmäl er redan idag.

Låter ju kul med bankörning, men tyvärr inget för mig. Slicks ej tillåtet och allt annat måste vara i gatskick. Att ta den lagliga gathojen ut på bana känns inte alls lika kul - inte kraschvänlig - den är inte heller säkerhetsmässigt lika bra pga avsaknad av uppsamlingskärl, najning, sämre däck m.m. :(
(Jo, jag vet att det ofta är en försäkringsfråga och att banarrangören lätt blir nervös annars - har inget med säkerhet att göra, tvärtom)

Det är en banåkning där veckan innan (den 23:e), där det är OK med slicks t.ex. och ljudkraven är generösa. Folk från Stockholm som skulle hålla i det (har tappat bort referensen till detta - var uppe på forumet för någon månad sedan). :tummenupp

Annars kan folk följa med över till Åland och köra på en mindre, men mer tekniskt krävande bana (och crossbana finns intill för den som gillar grus). Det blir ett antal körningar under sommaren. Inga krav annat än att man är försäkrad på något sätt och kör med sunt förnuft (uppsamlingskärl ett plus). :tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back