banåkning Thailand

AiR skrev:
2578460 Halloj är det någon som åkt på denna bana i Thailand med denna arrangör ??

http://www.highsidetours.com/

Vad är det isåfall för klass på banan och utrustningen ??

Jag som tyckte att det var varmt på åsen i somras när det var 25 grader. fatta 35-40 grader i skinnställ.
Hojarna på sajten antydde till att det är ganska low-class. (gixxer 96-99 och en gammal R6) men man kan ju ha kul ändå.
Tror ändå att värmen är det jobbigaste. Var det i Pataya?? Isf. hur långt är det från Phuket?
:va

Grymt! Säkert riktigt varmt som föregående talare nämnde.

Bara man försäkrar sig över öronen så är det säkert kul.

Låter grymt kul men orkar man i den värmen?

Jodå det är strax utanför Pattaya.... Mellan Phuket och Pattaya så mest flyg som gäller... Tar väl ca 1 timme att flyga mella phuket och Outopaya som flygplatsen heter... Från Bangkok så är det ca 2 timmar med lokalbussen rätt söderut.. Varmt är det ju alltid i det landet.... men hellre det än snö och kyla som det är här hemma. :yoparty

hehe Har redan fixat en 3 månaders biljett.... Avresa Arlanda 3:e December.... Hemkomst i Februari nångång... Fri omboking av hemresan...Känns skönt :yoparty Jag tar väl en tripp förbi Bira banan i December och uppdaterar tråden med bilder framöver.

Kan vara värt att pröva.
Drar till Thailand 12 dec och kommer hem 15 jan.
Ska bli så sjukt skönt att slippa regn och kyla.

crashtestdummy skrev:
2578488 Jag som tyckte att det var varmt på åsen i somras när det var 25 grader. fatta 35-40 grader i skinnställ.
Hojarna på sajten antydde till att det är ganska low-class. (gixxer 96-99 och en gammal R6) men man kan ju ha kul ändå.
Tror ändå att värmen är det jobbigaste. Var det i Pataya?? Isf. hur långt är det från Phuket?
:va
Det är rakt över bukten.. på med badbrallorna och simma :tummenupp

Edit: Läste man texten så såg man att hojarna var från -98 till -02 :7peta

vad blir 70´bath i sek, samt vart står storleken på depositionen?

Manne skrev:
2595767 vad blir 70´bath i sek, samt vart står storleken på depositionen?

ca 17 kkr (dela med 5 så är Du nära)... Jag har inte hittat uppgift om deposition - men räkna med 20-30%:)

Ha de!

roffe_s skrev:
2595773 ca 17 kkr (dela med 5 så är Du nära)...

Stämmer inte, en bra metod är att ta bort sista siffran och multiplicera med 2.

70 000- sista 0an = 7000 , 7000 multiplicerat med 2 är 14 000

Alltså ca 14 000 kr (enligt Forex 14 154 kr)

Ville bara påpeka.

:pannkyss

Last edited:
Tack för den upplysningen - då blev resbudgeten genast lite drygare...:)

Ha de!

AiR skrev:
2578460 Halloj är det någon som åkt på denna bana i Thailand med denna arrangör ??

Har åkt på Bira Racetrack dock inte med den arrangören.
Banan är ok med ganska stora höjdskillnader och helt klart godkänd asfalt.
Ett minus är att det går sten murar och ett ganska otrevligt staket på vissa delar av banan men håller man sej på hjulen så:tummenupp
Måste tilläga att jag inte flåsade fram på nån racer hoj utan mera tittade på banan från en 125cc hoj.

Att arrangören heter highsider bådar inte gött:rolleyes:

AiR skrev:

Jag har vatit där och kört med den arrangören och det är gamla hojar men i hyfsat skick
Banan är inte i bästa skick men den är bättre än tex Åsen, Dåliga avåkningsoner med murar nära banan. Har dock hört att banan ska förbättras men vet inte när eller om det blir av.
För dom pengarna det kostar med hojar, soppa, däck, hotel, en krasch ingår, transfer från flyg och till och från banan varje dag, mat, mm så tycker jag att det va prisvärt.
Tänk på att det är i Thailand du är, lite Thai syle på det mesta. det är inte Mike Luff som håller i relerna så det är tex tillåtet med bahjulsåkning, rullande burnouter mm. Det finns kurvakter som flaggar och det är viss ordning som råder på banan. Ingen fara för säkerheten pga. Thai style, snarare att det är lite mer som bandagar borde vara(mindre regle och mer åka).
Jag tycker det va en prisvärd semester.
Pm;a om det är mågot du unrar över

JT skrev:
2578547 Låter grymt kul men orkar man i den värmen?
Det är inte så farligt med värmen som man kan tro, men klart det är varmt.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...