Banåkning skåne/halland

huhle

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Ducati 848 -08
Vilka är det som arangerar banåkning här nere? Rätt ny på detta, dom jag vet är smc och emse vad finns det mer för några man kan köra med?

Actionpics, kanske. Fiver på Anderstorp om du rör dig lite uppåt landet.

Sydskånes EMSE ska du nog ta och gå med i nu i januari. Das ist das Shit!

Där finns ett gäng tjejer i Ängelholm med omnejd som kör hoj: Liskokalna, snacka med någon av dessa.
ÜberCheyen Kriss ska nog med till Gotland för lite bankörning i sommar oxå, har jag för mig

Sydskånes EMSE ska du nog ta och gå med i nu i januari. Das ist das Shit!

Där finns ett gäng tjejer i Ängelholm med omnejd som kör hoj: Liskokalna, snacka med någon av dessa.
ÜberCheyen Kriss ska nog med till Gotland för lite bankörning i sommar oxå, har jag för mig

Jag gav ju givetvis + för Sydskånes EMSE:tummenupp

Det andra var ju elakt, eller inte:D

Medlemsbokningen till Sydskanes Emse är öppen en vecka till för de som är intresserade av att köra bana.

Föreningen har också ett kanonerbjudande gällande boka tidigt rabatt. Om man betalar in sin medlemsavgift på 500 spänn och sedan bokar några körningar innan siste mars så kan man "tjäna in" medlemsavgiften på nolltid (boka t.ex en Knudan + en SRW)

Priser 2012 för medlemmar innan 31:a mars.
SRW 4-tim: 500 SEK
Knutstorp: 1000 SEK

Priser 2012 för icke medlemmar

SRW 4-tim: 750 SEK
Knutstorp: 1400 SEK

Det tar lite längre tid att tjäna in medlemsavgiften om man inte bokar tidigt, då får man köra två SRW och en Knudan alternativt två Knudan (vilket nog är rätt vanligt bland våra medlemmar).
Som medlem så får man givetvis boka dagarna tidigare än en icke medlem! :tummenupp

Ordinarie priser (från och med 1/4 2012):
Priser 2012 för medlemmar.
SRW 4-tim: 600 SEK
Knutstorp: 1100 SEK

Ett bra incitament till att bli medlem och boka tidigt :tummenupp

www.sydskanesemse.nu

Sen har du även http://www.racing4fun.dk/ och http://www.zenergyracing.com/ som är danska aktörer som använder Knudan flitigt. Har kört med båda och fungerar kalasbra. Danskarna är trevliga men dyrare än ssemse.
Rätt mycket dyrare dessutom.

Racing4fun tar ca: 1800 SEK/dag eller 1600 SEK/dag beroende om man bokar en eller två dagar. Lunch ingår ej.

Zenergy har inte kommit med sina priser per dag så än. Så just nu vet man bara vad det kostar per dag om man bokar tre eller fyra dagar sammanhängande. Då blir det ca: 1200 kr / dag om man bokar 4 dagars-arrangemanget och ca: 1300 om man bokar 3 dagars-arrangemanget. Lunch ingår ej.

Måste man inte ha licens för att köra med dem?

Det är lite olika. Ofta så har de gat samt licensgrupper. Vissa kväller är det väl endast bil och licens. Senast jag kollade hade de inte uppdaterat kvällskörningarna på sin hemsida. Men gå in på falkenbergsmotorklubb.nu och kika framöver.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman