Banåkning och streetrace på Falkenbergs Motorbana

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Sugen på att se vad du och din pärla gör på 201 m, eller är du bara sugen på att ta ett par varv på banan?

Den 14:e september mellan 09.00-13.00 är det testkörning för gathojar på Falkenbergs Motorbana. Kostnad 300:-.

14.00-17.00 körs det streetrace även för MC. Kostnad 150:-.

Besiktning från kl. 12.00.

Krav: endast registrerade motorcyklar får deltaga, hjälm, handskar och heltäckande klädsel är också ett måste.

Det uppstår inte många sådana här tillfällen, så se nu till att gå man ur huse och kom ner till Falkenberg för lite schysst rejsing. :tummenupp

PS. Denna gång är det defenitivt, hojar FÅR deltaga. DS.

Hur mycket åka blir det? Finns det ett program man kan se på? Inte lönt att åka upp för en repa och ett varv. Kan man räkna med lite mer körning är jag på.

Bingo skrev:
Hur mycket åka blir det? Finns det ett program man kan se på? Inte lönt att åka upp för en repa och ett varv. Kan man räkna med lite mer körning är jag på.
Dela släp om det inte regnar?

Ska till Falkenberg den helgen (fredag-måndag) men vet ej om cykeln blir med. Kommer garanterat och kollar iaf. Ska tydligen bo alldeles i närheten av banan. :)

GSXR1100R skrev:
Dela släp om det inte regnar?
Jepp, det gör vi. Jag har nyss fått en ställning byggd för två bågar på släpet. Funkar skitbra. Lätt att lasta, bågarna står stabilt.

Det är väl då fanken att hojen har skurit.

Om jag får ihop skrotet så kanske jag kör ner annars så kan jag möjligen om någon vänlig själ erbjuder bilskjuts ner komma och plåta lite. Ni gillar ju att vara med på bild, Åsa, Micke?
Beror lite på jobb och så.

DumDum skrev:
Det är väl då fanken att hojen har skurit.

Om jag får ihop skrotet så kanske jag kör ner annars så kan jag möjligen om någon vänlig själ erbjuder bilskjuts ner komma och plåta lite. Ni gillar ju att vara med på bild, Åsa, Micke?
Beror lite på jobb och så.

Vi bor ju i Skåne :confused:

GSXR1100R skrev:
Vi bor ju i Skåne :confused:

Sorry, jag var otydlig!
Dit jag ville komma var att du och Åsa, speciellt Åsa inte direkt smyger undan när det vankas fotografering. Inte att jag fikade efter skjuts från just er utan det var mer ett allmänt upprop.

:squid Mcb vad har dom för index för MC? Är det för högt så är det inte kul.om index är 6.5 så kommer jag. Nu vill jag se alla i WCX komma ner till staden som har bana :D :slicka
:squid :squid :squid :squid :squid :squid :squid :squid

RASET skrev:
Mcb vad har dom för index för MC? Är det för högt så är det inte kul.om index är 6.5 så kommer jag. Nu vill jag se alla i WCX komma ner till staden som har bana :D :slicka

Vet faktiskt inte vad det är för brake-out, men det är inga Blackrace-regler i alla fall.

DumDum skrev:
Sorry, jag var otydlig!
Dit jag ville komma var att du och Åsa, speciellt Åsa inte direkt smyger undan när det vankas fotografering. Inte att jag fikade efter skjuts från just er utan det var mer ett allmänt upprop.
Okej då klarnar det :tummenupp

Om man nu skulle få för sig att ta med hojen ner är det Db krav även på denna dag vid ev bankörning/ race menar jag. ?

Så man vet om man kanske måste haka på orig ljuddämparn.

Står ju inte så mycket här heller http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

Tänkte om du vet nåt mera ingående> MCB??

Last edited:
Ang. dB-krav:

Jag har aldrig kört med originaldämpare på Falken och det har alltid gått bra, men jag vet att de mäter... :rolleyes:

Stoppsladd skrev:
Om man nu skulle få för sig att ta med hojen ner är det Db krav även på denna dag vid ev bankörning/ race menar jag. ?

Så man vet om man kanske måste haka på orig ljuddämparn.

Står ju inte så mycket här heller http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

Tänkte om du vet nåt mera ingående> MCB??

95 Db max gäller vid förbipassering, går att fixa med slangklämmor och colaburkar (om det behövs).

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025