Banåkning med www.banåkning.nu

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Hej på er alla banåkningsvänner!

Snart är det dags att fundera på nästa år...

Redan nu kan vi tala om att vi har klart med 4 bandagar på Gelleråsen. Datum för dessa körningar är inte satta till 100% men vi kan säga så mycket att den första tvådagarskörningen kommer att bli i maj/juni samt nästa tvådagars i augusti.

Som vanligt har vi bokat hela stugbyn och vi kör middag på kvällen samt att det finns frukost och lunch på dagarna. När det gäller boende så förmedlar vi de sägplatser som finns i stugorna.

Självklart har vi ambulans och sjukvårdspersonal på plats hela dagarna.

Precis som förra året så kör vi med tre grupper; medel, snabb och race.

Natruligtvis har vi sporthojsinstruktörer på plats som hjälper med tips och som kommer att utveckla er som förare, dock är det upp till er deltagare att be om hjälp.... vi är inga mindreaders...

Anmälan görs som vanligt på vår sida, men nytt för i år är att man inte är bokad förrän man har betalat.

Snart är det vår, håll ut....

MVH
www.banakning.nu

Last edited:
Fixa datum snabbt =)
Ska greja en kalender för alla körningar så att jag kan lägga mig ledig på allihop :yoparty
Chefen kommer till stormförtjust.

Låter bra Micke, jag ser redan fram emot att vara med på någon av era körningar :tummenupp

Bara hoppas att Luff och Skanska inte får för sig att asfaltera på morgonen igen :D

Ser oxå fram emot att bevista någon av era bankörningar!

@Alicia: Chefen? Är inte det lite väl formellt att kalla din sambo för det? ;)

sandstream skrev:
2557756 Låter bra Micke, jag ser redan fram emot att vara med på någon av era körningar :tummenupp

Bara hoppas att Luff och Skanska inte får för sig att asfaltera på morgonen igen :D

Jaaaja, det problemet löste vi ju snabbt när vi fick en timme extra.....efter att vi pratat med Mike

Kul att se alla STCC bilar och Veidic hojar som tuggade på sina naglarna när dom inte fick börja sin onsdagsträning som vanligt..

Självklart ser vi fram mot ditt deltagande igen, du är en kul en som får alla att trivas

Alicia skrev:
2557676 Fixa datum snabbt =)
Ska greja en kalender för alla körningar så att jag kan lägga mig ledig på allihop :yoparty
Chefen kommer till stormförtjust.
Naturligtvis är ni välkomna på alla våra körningar nästa år!!!
Så fort vi kan speca datum kommer dom upp på vår sida www.banakning.nu

Last edited:
Blir det några körningar på Mittsverigebanan nästa år?

Jag har köpt hoj idag så till nästa år är man på hugget!! :hoppa

Last edited:
Palmas skrev:
2557972 Blir det några körningar på Mittsverigebanan nästa år?

Jag har köpt hoj idag så till nästa år är man på hugget!! :hoppa
Jag kan redan nu lova dig att vi kommer att vara där minst sex-dagar nästa år

MickeG skrev:
2558001 Jag kan redan nu lova dig att vi kommer att vara där minst sex-dagar nästa år
Bra! Då ska jag lova att vara där minst en av de sex dagarna. Förhoppningsvis fler.

Har du koll på hur det har gått med miljöprövningen och bullermätningarna som de var tvugna att göra i somras?

Palmas skrev:
2558024 Bra! Då ska jag lova att vara där minst en av de sex dagarna. Förhoppningsvis fler.

Har du koll på hur det har gått med miljöprövningen och bullermätningarna som de var tvugna att göra i somras?
Ja när det gäller buller så har vi haft hojar med 109Db när tidningen och miljönämnden var där och mätningarna hos grannarna var då under gränsvärde, vilket var riktigt bra. MAO kan dom dra åt.....+ alla miljöpartister. Dock gäller följade, vid förbipassering ska din hoj klara 100 Db och det funkar med ett nytt slip on eller helsytem. Är du osäker tar du med ditt orginalsystem eller köper Db killers av oss. Vi kommer inte att ta dig av banan, det gör banägaren.

MickeG skrev:
2558072 Ja när det gäller buller så har vi haft hojar med 109Db när tidningen och miljönämnden var där och mätningarna hos grannarna var då under gränsvärde, vilket var riktigt bra. MAO kan dom dra åt.....+ alla miljöpartister. Dock gäller följade, vid förbipassering ska din hoj klara 100 Db och det funkar med ett nytt slip on eller helsytem. Är du osäker tar du med ditt orginalsystem eller köper Db killers av oss. Vi kommer inte att ta dig av banan, det gör banägaren.
Sitter original på den nu men jag lurar på ett Laser GP-style. Jag tror det följer med DB-killers till dom så det är lugnt. Det var bara att det var sånt jäkla liv om det här i somras. 10 år efter att banan öppnas så ska dom börja gnälla och mäta och ha sig.

Ser fram emot information om datum. :tummenupp

Inte några planer på Gotland eller nåt annat exotiskt???:D

Tänkte bara att actionpics eller vad dem heter hade fulltecknat på 3 minuter. Då borde det finnas ett hyffsat sug på Gotland ELLER Vad ni säga??:fakta Vi ses till sommarn

Vill tacka för bra arangerade bandagar av er under 2006:tummenupp
Ska försöka att köra några med er 2007 med.

Thomas!

Nya bandagar det rockar fett! :tummenupp

Hoppas Peter har laddat upp med nya historier och kanske ny hoj också, det var ju ett visst surr om 1000 kubik. Jag tar självklart på mig mina fina gröna strumpor och försöker pricka in så många körningar som möjligt. (knep ju alla Midlandastyrningar ifjol) :)

Härligt med framförhållning jag tycker era bankörningar rockar fett

RJ skrev:
2592118 Nya bandagar det rockar fett! :tummenupp

Hoppas Peter har laddat upp med nya historier och kanske ny hoj också, det var ju ett visst surr om 1000 kubik. Jag tar självklart på mig mina fina gröna strumpor och försöker pricka in så många körningar som möjligt. (knep ju alla Midlandastyrningar ifjol) :)

Tjena RJ

Hojen är klar: Fireblade 1000RR som har gått en säsong i SuperBike.
Historierna händer varje helg och mitt i veckorna. Den bästa från höst/vintersäsongen är svårslagen... FireFire, bla är jag, Carl-Philip Bernadotte, 4 poliser, 2 polisbilar, min Fru och en jävla massa fyrverkerier...
Det var kul så jag grinade...

Ps. Jag sprängde även en soptunna i Stockholm i helgen...:rolleyes:

Hoppas vi ses i sommar och att du får tillåtelse av Frugan att hänga med till Gelleråsen.

Pps. Kör du fortfarande tjejcykel?:tuttar

saint skrev:
2594114 Tjena RJ

Hojen är klar: Fireblade 1000RR som har gått en säsong i SuperBike.
Historierna händer varje helg och mitt i veckorna. Den bästa från höst/vintersäsongen är svårslagen... FireFire, bla är jag, Carl-Philip Bernadotte, 4 poliser, 2 polisbilar, min Fru och en jävla massa fyrverkerier...
Det var kul så jag grinade...

Ps. Jag sprängde även en soptunna i Stockholm i helgen...:rolleyes:

Hoppas vi ses i sommar och att du får tillåtelse av Frugan att hänga med till Gelleråsen.

Pps. Kör du fortfarande tjejcykel?:tuttar
Självklart kör jag tjejhoj! Har köpt en som gått i veidec i år så kanske blir det någon tävling nästa år. Vi får väl se hur det går, skyller på dig om det går dåligt det är ju trots allt du som har lärt mig allt i den ädla konsten att köra hoj...
Du blir ju farlig med en 1000, nu hänger 57:an löst! :tummenupp
Tror nog inte att det behöver vara så märkvärdiga historier när du skall berätta. Med din berättartalang kan du nog få ett skithusbesök i norra Dalarna en mörk tisdagkväll att låta intressant! :Rockbanan

RJ skrev:
2594209 Självklart kör jag tjejhoj! Har köpt en som gått i veidec i år så kanske blir det någon tävling nästa år. Vi får väl se hur det går, skyller på dig om det går dåligt det är ju trots allt du som har lärt mig allt i den ädla konsten att köra hoj...
Du blir ju farlig med en 1000, nu hänger 57:an löst! :tummenupp
Tror nog inte att det behöver vara så märkvärdiga historier när du skall berätta. Med din berättartalang kan du nog få ett skithusbesök i norra Dalarna en mörk tisdagkväll att låta intressant! :Rockbanan
Jag blir nostalgisk. Det var en sommar dag i juli-augusti 98 din första bandag min första körning som instruktör hihii tiden går. Ska du till dalarna ä de bara å ring. Kan du ha köpt Hendrik Stenbergs maskin:va

saint skrev:
2596724 Jag blir nostalgisk. Det var en sommar dag i juli-augusti 98 din första bandag min första körning som instruktör hihii tiden går. Ska du till dalarna ä de bara å ring. Kan du ha köpt Hendrik Stenbergs maskin:va
Tror farbror börjar bli till åren kommen. Det måste ha varit tidigast -00 men mest troligt -01. Hade nämligen en röd ZX9:a som jag tagit ut -99. Hursomhelst jag var ju bara en pjuklarv och det är jag ju fortfarande med mina dryga 30 år och knappt kysst...
Bra gissat, har köpt Stenys R6:a!

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back