Banåkning med instruktör i vår(2006)

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
ZX10r, -04
Hej!

Är intresserad av att lära mig åka lite banan och i allmänhet få koll på hojen. Skulle vilja gå en kurs i början av nästa säsong, så att man kan åka "säkert" hela nästa säsong.

Det är jag är ute efter är något liknande det som www.mckursen.nu erbjuder, men tyvärr så kommer de förmodligen köra sin kurs på hösten.

Nu undrar jag om någon känner till någon kurs som går i vår, och som är i samma klass som den som www.mckursen.nu erbjuder.

Tack!

Jag skulle oxå behöva en duvning i att köra på bana. Finns det någon annan lösning än att bara köra bakom en kille på bana en bandag.
Hade varit kul att kunna lära sig av någon som kan. Har ju blivit lite försiktigare med åren :tomten och känner att en duvning i ordentligt åka snarast behövs inför nästa säsong. Var många år sedan man körde som en gud. :tungan
Hur löser man detta utan att bli ruinerad på kuppen? :confused:

Håll koll på SMC:s hemsida under vintern och anmäl Er snarast till någon BKK (Broms & Kurv Kurs) som arrangeras under våren!

Datum för när/var dessa kurser går spikas å det snaraste men som ni säkert känner till måste banägarna göra klart med de som står för den största inkomsten (STCC tex.) innan övriga arrangörer kan få besked om vilka bantider de kan få hyra banor på. Detta tar dock lite tid men hav förströstan så kommer besked asap.

Kurserna (BKK) är rena utbildningar och ger Er garanterat mycket att träna på/tänka på efter en dags utbildning som brukar kosta runt 1500 kr (+/-). Värt varenda krona!

Mvh!
// Niklas

fezt skrev:
Njaa... ska vi ha banan för oss själva får du nog hosta upp en 15 kakor till... Men då garanteras många varv och bra tips..... "av en instruktör som presterat under 1.10 på åsen" :rolleyes:
(syftar på citat från http://www.mckursen.nu/rr/html/framerr.html) :rofl

Absolut! Jag är på!!
Kan nog få ihop lite folk som är sugna på en 2-dagars kurs, så om du vill leda den så är det bara att boka en tid i vår!

PS. Vill ha en garanti på att vi också kommer ner i de tiderna... :hihi

Avarage skrev:
Håll koll på SMC:s hemsida under vintern och anmäl Er snarast till någon BKK (Broms & Kurv Kurs) som arrangeras under våren!

Datum för när/var dessa kurser går spikas å det snaraste men som ni säkert känner till måste banägarna göra klart med de som står för den största inkomsten (STCC tex.) innan övriga arrangörer kan få besked om vilka bantider de kan få hyra banor på. Detta tar dock lite tid men hav förströstan så kommer besked asap.

Kurserna (BKK) är rena utbildningar och ger Er garanterat mycket att träna på/tänka på efter en dags utbildning som brukar kosta runt 1500 kr (+/-). Värt varenda krona!

Mvh!
// Niklas

Det var ju inte så farligt dyrt.

Då var det bara till att lägga den sidan under koll då!

fezt skrev:
Ja självklart..... "under 1.10 annars pengarna tillbaka.." :tummenupp
Så ska det låta... Glömde jag säga vädergaranti också??

Men for real, om du har planer på att dra igång något till våren så är jag, och några till på. Sen vart det blir, spelar ingen större roll.
Åsen, Gotland... U name it, we köra skiten ur den... :yoparty

fezt skrev:
Njaa... ska vi ha banan för oss själva får du nog hosta upp en 15 kakor till... Men då garanteras många varv och bra tips..... "av en instruktör som presterat under 1.10 på åsen" :rolleyes:
(syftar på citat från http://www.mckursen.nu/rr/html/framerr.html) :rofl

App app nu ska du va ödmjuk Simon.... Du har jue haft en av dom
bästa lärarna själv va ?? :tummenupp ... Inte alla som har det så :pannkyss

DrPain skrev:
Så ska det låta... Glömde jag säga vädergaranti också??
Men for real, om du har planer på att dra igång något till våren så är jag, och några till på. Sen vart det blir, spelar ingen större roll.
Åsen, Gotland... U name it, we köra skiten ur den... :yoparty
Jag hör av mig om jag och gubben kan sy ihop ngt intressant :)

Nogger skrev:
App app nu ska du va ödmjuk Simon.... Du har jue haft en av dom
bästa lärarna själv va ?? :tummenupp ... Inte alla som har det så :pannkyss
Skvallra inte Mårten! :fatta!

:)

Delar spiders åsikt och läge = intresserad. :tummenupp

So sajn mi app plis!

Så man får lära sig BÅDE att svänga och bromsa på samma kurs?? Wow :)

I den ordningen eller tvärtom? Eller kanske samtidigt? Inte dåligt ...

Del två ... lär man sig att växla och gasa då?

Tur man är gammal .. det var mycket enklare förr :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...