Banåkning med Cralle, Veidec trophy-ledaren, ni vet...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bandag den 8/7 på Sviesta! Cralle instruktör, MAX 10 anmälningar. Först till kvarn. Vi kör ifrån 9-16 med korta pass. Jag har några egna med mig så vi kanske blir 20 stycken. Skriv er mailadress i gästboken på http://www.lindholm.it så svarar jag nerifrån och upp! 1.250 :- med mycket hojkörning! OBS inga krasher, det gör så ont....


Mattias säger: Gathoj, räser, anything goes. MYCKET åka och snabba grabbar att fråga om tips och råd. Du vet att du vill...
 
Macho Woman skrev:
Varför är jag på Gelleråsen då? :gråta

För att du värderar en bandag med mig, Goofball och resten av den talanglösa hög som kallas Sporthoj.com-folk högre än en middag med Cralle i hans lyxdepåtält från Jysk. :fakta
 
Mattias skrev:
Bandag den 8/7 på Sviesta! Cralle instruktör, MAX 10 anmälningar. Först till kvarn. Vi kör ifrån 9-16 med korta pass. Jag har några egna med mig så vi kanske blir 20 stycken. Skriv er mailadress i gästboken på http://www.lindholm.it så svarar jag nerifrån och upp! 1.250 :- med mycket hojkörning! OBS inga krasher, det gör så ont....


Mattias säger: Gathoj, räser, anything goes. MYCKET åka och snabba grabbar att fråga om tips och råd. Du vet att du vill...

Ska du åka ner? Några andra härifrån byn?
Finns det platser kvar?

/ m.
 
Re: Re: Banåkning med Cralle, Veidec trophy-ledaren, ni vet...

pvcraketen skrev:
Ska du åka ner? Några andra härifrån byn?
Finns det platser kvar?

/ m.

Det finns platser kvar och jag åker från Örby klockan sju. Det blir nog nästan bara stockholmare där.

Det kommer en SS600-R6, en Kawa ZX636R med 124 mil på mätaren, min fet-Honda, en Aprilia Mille, en Blade med döskallar på, en R1 med gay-ljus... Säkert några till.
 
Hur långt e de till Sviesta från Stockholm...åker ni hoj dit eller lastar ni på släp....
 
Last edited:
piss och pest och senapsgas!!!!
Hojen på service imorrn.......

Jag som hade sett fram emot ett mästarmöte mellan Rolfhunter.com grundarna.........
 
Rush skrev:
Hur långt e de till Sviesta från Stockholm...åker ni hoj dit eller lastar ni på släp....

Det är ganska precis 20 mil från Stockholm till Linköping. Av "mina" tre hojar åker två skåpbil och en (den krümmaste) körs ner av mig i rekordfart.
 
Rapport:

07:12 startade jag från Högdalen city. Tog mig ut till E4 via Örby och Älvsjö. Svängde av i Södertälje N. och tankade. Sen satt jag där och brummade för mig själv. Kallt som fan, var det. Så illa att jag inte kunde åka så fort som jag hade önskat. Tänk er det! Stannade för att tina upp mig lite i [stället där det står en kanon uppe på berget, kommer inte ihåg vad det heter]. Sen gav jag benet söderut igen. Klockan 08:52 anlände jag till Linköpings motorstadion. Det är inte en käft där. Genast infann sig känslan av att ha åkt dit på fel dag...

Ganska precis klockan 09:00 kommer Cralle med anhang susande. De förklarar att de blev lite sena, eftersom de fått tanka två gånger på vägen ner. Efter ytterligare några minuter kom skåpbilen som innehöll min discohonda och ex-Cralle R6:an. Kvart över nio är Hondan urrullad ur bussen och jag rullar ut på banan. Åker ut och kör några varv och kommer in in det hela. In i depå, snacka skit i två minuter och sen ut igen. Den här gången åker jag runt tills soppan (utom reserven) tar slut. Hondan skrämmer mig på rakan genom att sluta dra mitt i knicken. Jag tror ju direkt att den har rasat och kopplar ur och rullar utmed högerkanten för att inte drälla olja i "spåret". Tittar bakåt, men ser ingen rök. Rullar in i depå, och väl där är allt som vanligt med motorn. Inga missljud eller nåt. Ut igen och åker tills soppan (se ovan) är slut.

Iväg och tanka. Tillbaka igen. Istället för att korsa banan åker jag direkt ut och kör en massa varv igen. In i depån, skryta om fotpinneskrap, dricka vatten och äta banan. Ut igen. Kör tills soppan är slut. När den väl är slut har nästan alla åkt iväg för att äta lunch. Jag gör likadant, och passar på att tanka hojen igen. Tillbaka till banan, äter min McSalad Shaker meny (gay!), och åker sen ut på banan igen. Den här gången åker jag 55 varv på raken, det är ALL bensin i tanken, det. 11,7 mil i ett svep. Fan, jag borde bli GP-förare. Jag får soppatorsk-känningarna i utgången av esset, ochc börjar fundera på närmaste väg att putta tillbaka hojen. Genom att luta hojen åt vänster på rakan går den dock, om än knackigt. Jag svängde av i rondellen och tog bakvägen in i depån. Jag tog av mig hjälmen och satte mig för att dricka lite vatten. Då kommer Stiffy med ex-Cralle R6-an och gör konstiga handsignaler. "Vill du prova" betydde de visst efter lite feltolkningar och skrik. Först tvekade jag eftersom den har felvända växlar, men sen tänkte jag "ähvafan" och hoppade på. Den var jättehög och jättehård jämfört med min deluxe-soffa-honda.

En putt och lite hopp på sadeln senare var den igång och jag åkte iväg ut på banan. Den var MYCKET exaktare och mer distinkt än soff-hondan. Och HÖG! Jag hade nog knäna en meter ifrån marken, minst. Åkte ett varv försiktigt och tänkte noga på åt vilket håll jag skulle växla. Jag åkte nästan av på innern i böjarna, eftersom jag tog soffhonda-tag i styret. Efter lite acklimatisering försökte jag gasa lite. Ut ur esset kändes det plötsligt konstigt i styret och jag släppte gasen. Genast dunsade framhjulet ner igen. Ahaa, den går på bakhjulet! Provade samma sak ut ur torparen, som jag tog på ettan av misstag. Den hjulade, men dunsade ner i mycket lägre fart än jag väntat mig. Sticker in foten under växelpedalen och ska peta i tvåan. I samma tusendel kommer jag ihåg att jag borde trampa ner för att växla upp, men försent. Tur att jag redan åkte på ettan och bara möttes av stum pedal... Hade jag gjort sallad av toppen på den hojen hade jag fått stryk. Petade i alla fall i tvåan precis när det börjar gå nerför och får äntligen åka på bakhjulet av misstag igen. Petar i växel efter växel, och hela tiden skakar hojen på sig som om den helst ville kasta av mig. Försöker hålla stumt genom knicken men törs inte, i och med styrfladdrandet. Växlar ner okänt antal växlar och går in i bergskurvan. Växlar upp ett hack och går in i sviestadböjen. Ungefär vid mållinjen går den på varvstoppet... Jag åkte på tvåan istället för trean, till ägarens stora förtret. Inser detta och åker in i esset utan att växla ner. Den här gången lutade det säkert 30 grader! Åkte ett par varv till utan missöden och lämnade sen över den till Stiffy igen. Han pep nåt om att jag inte skulle åka på tvåan ut på startrakan. Mesigt. Han åkte ut och körde 57-or bara sådär, på en Mattias-misshandlad hoj. Jag ska nog hålla mig till soffhondan, då kan jag i alla fall skylla på hojen när det går för sakta...

Ni som funderade på att åka dit men inte gjorde det: BIG MISTAKE! Man kunde ha åkt nonstop i sju timmar om man hade önskat. Man kunde ha fått åka bakpå Cralle. Man kunde ha fått bli visad vägen runt av Cralle eller nån av hans mekar. Man kunde ha fått bli omkörd av en bakhjulsåkande Cralle när man själv maxar soffhondan nerför rakan. En grymt kul dag, helt enkelt.

Åh, visst ja! Nånstans mitt i allt ovanstående fick jag åka lite ZX6R-03 också. På bakhjulet, förstås.
 
McB skrev:
För att du värderar en bandag med mig, Goofball och resten av den talanglösa hög som kallas Sporthoj.com-folk högre än en middag med Cralle i hans lyxdepåtält från Jysk. :fakta

Fan vet om det inte var rätt val. Jag skulle kunna titta på Camilo och Patrik hur länge som helst utan att bli uttråkad! :fakta
 
Macho Woman skrev:
Fan vet om det inte var rätt val. Jag skulle kunna titta på Camilo och Patrik hur länge som helst utan att bli uttråkad! :fakta

När de kör eller när de står still?
 
Fan, det måste varit den bandagen jag väntat på i hela mitt liv :eek:
Och jag missade den.
Varför ska jag leva nu?

Fan i helvetes jävla hora kukfanskap att jga pissmissade den :mad:

HORA!

750RR :(
 
Taskig timing

Tja. Jag hade ju en bra ursäkt för att inte vara där. Jag var upptagen med att köpa en hoj. :rolleyes: Fast Det hade ju varit perfekt att ha köpt hojen dagen innan istället och tagit den nya bågen till Sviestad och fått bekanta sig med den på bästa möjliga sätt.

Nåja. Kul att du hade kul, Mattias. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top