Banåkning med Bike-Events på Mantorp från Lördag och Söndag *modemkiller*

Jäkligt kul med banåkningsbilder.
Synd bara att man inte fastnade på någon bild.
Husvagnen jag sov i blev dock med i bakgrunden på en bild, men det är ju inte mycket tröst.
Det stod ett par snubbar och fotade där man körde in i depån.
De riktade i alla fall kameran mot mig flera gånger (jag kör nog för sakta eftersom jag hann med att uppfatta detta), dessa personer borde ha tillgång till lite bra bilder med tanke på det STORA objektivet som satt på kameran.
Om det är någon här på forumet som känner dessa personer så är det bara att be snällt om bilderna och dela med er till oss andra sporthojare som skulle bli överlyckliga.
Jag körde min GSX-R600 i den gröna gruppen och tycker att det gick bra för att vara min andra banåkning, lyckades i alla fall att hänga med föråkarens tempo när ingen låg framför och bromsade (kom efter ibland när man kom ikapp någon och man bara fick köra om på rakorna).
Hittar någon en bild på syrran så skulle hon säkert bli glad att få se den, hon körde sin blåa SV 650S och var även hon nöjd med dagen (Söndagen).

Shyssta bilder och kanonkommentarer :p

Trist med vurpor men det löste sig ju fint till sist ändå.
Jag snor Trajjabilden till min hemsida om det är OK (givetvis med cred)

" Lite risig men trofast " eller vad sa du om Rosinante? För bövlen, hon är ju blank som ett salsgolv och har kurvor som miss World. Risig? Pytsan!! :mad:

Stiliga bilder annars! Alltid kul med folk som fotar....

En grej till. Den där filmen på mig och Chrille resulterar bara i en bild om man försöker tanka hem den! Har du möjligen filmen liggandes så du kan PMa?

Sen den "kille" som krashade ordentligt på söndag var en tjej :)

Åkte förbi infarten till Mantorp Park tidigt i lördags morse och tänkte: stackars satar som tältar när det regnar såhär mycket!
Strongt gjort :tummenupp

Eftersom jag har lite bilder från söndagen så får jag väl slänga fram några av dem.

Så här blir man alltså välkomnad av Bike-Events...Will Wright

Bifogat

• mantorp46_1024x768.jpg
    mantorp46_1024x768.jpg
    103.9 KB · Visningar: 108
Ursäkta oskärpan i bilden, men det gick så fort.

Bifogat

• mantorp26_880x660.jpg
    mantorp26_880x660.jpg
    50.2 KB · Visningar: 103
DonQ! Filmen är fixad, ursäkta röran... :rolleyes:

Jag måste dessutom ha inbillat mig bucklorna i tanken på Rosinante och den skrapade lacken :rolleyes: Ber om ursäkt isf ;)

Guldswartkawwa!!! Jag har bilden i mkt bättre upplösning, PMa mig din mailaddress så skickar jag över den!

Buster > Var det du som skrapade din mille??? Tråkigt isf! Ett tips, skaffa kraschisar, det kanske känns lite i plånboken, men det lyfter en stor vikt från hjärtat då man går omkull! :hej

Bodoe skrev:
DonQ! Filmen är fixad, ursäkta röran... :rolleyes:

Buster > Var det du som skrapade din mille??? Tråkigt isf! Ett tips, skaffa kraschisar, det kanske känns lite i plånboken, men det lyfter en stor vikt från hjärtat då man går omkull! :hej

Jodå, det var jag det. Nu blev det kraschisar på den.
Värre blev det med axeln. Trasigt ledband.

Kommer ihåg när du drog om mig på yttern precis på slutet av kurvan innan "krönet". Skönt ljud dessutom. :D På rakan drog nog alla mig, annars var det nog bara RS:en som drog mig i kurvorna.

Hehe, när jag försökte klämma mig in på innern innanför nån blåklädd instruktör och några andra åkare så fick man sedan skäll av instruktören: "Du får ju köra om i kurvor eftersom det är röd grupp, men det spelar ju inte så stor roll eftersom du ändå blir omkörd på rakorna....ta det lite lugnt istället" Jahapp, på rakorna kan jag gasa järnet för där spelar det ingen roll, men i kurvorna måste man ta det lugnt. Lika bra att byta till grön grupp igen då, där kunde man iaf bromsa sig förbi 5-6 stycken på slutet av rakan! :D

Nåja, när man blivit omkörd av alla så hade man sedan ett varv tillgodo! Då var det bara att gasa friskt utan att behöva oroa sig för att bli påkörd bakifrån :p

Jo, jag drog nog om ganska många på yttern och innern ibland också.
Just det där med att köra på bakifrån var väl anledningen till att jag la mig. Det var någon som "parkerat" i chikanen. Det blev lite nödbromsning där.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back