Banåkning i STHLM-området

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det någon form av regelbundna körningar/träningar på gokartbanor eller liknande i STHLM-området? Förutom Rörken alltså, om man nu kan räkna det som 08-området och om det ens är regelbundna körningar där.

Funderar på att bli återfallsmotardare men den här gången blir det nog bara bana för min del och då är det ju bra om det finns någon bana att köra på.

Jag har försökt leta men utan resultat som ni kanske förstår eftersom jag postar här.

Har det diskuterats tidigare får ni gärna länka till den tidigare diskussionen om ni orkar leta reda på den.

Organiserade event verkar det inte vara många av.

Man kanske borde dra ihop något större...
Det finns ju ställen att hålla till på.

Kul att se dig här, åker du motard också? :)

Jag hade aldrig för mitt liv kunnat gissa att det INTE skulle finnas organiserade åkningar i STHLM-området.

Organiserad kanske är ett dumt ord egentligen. Vad jag är ute efter är om det finns körningar på bana där det är körning på vissa veckodagar och vissa tider. Så att man vet att det blir körning alltså.

Jag är inte speciellt intresserad av att åka gata med motard igen utan isåfall är det bara bana och det är ju inte så roligt om det inte finns några banåkningar...

EDIT: Vet inte om jag orkar åka till Rörken för att det ska bli åka.

Last edited:
Kul att se dig här, åker du motard också? :)
Inte än, funderar dock på att slänga på ett par motardfälgar på min pimpade XT när den blir färdig. (det blir ingen "äkta" motard snarare en hobbymotard)

Såg förresten för någon dag sedan att det höll till några motard-åkare ute på Tullinge.
Jag trodde tidigare att det var helt kört med åkning där nu när dom börjat gräva upp banan.
Men killarna höll till längs bort i banändan. Den ände där man startade 402 m körningarna.
Polisen körde runt i området men verkade inte bry sig.
Det kanske går att utnyttja under sommaren..?

Ingen banåkning med motard i STHLM-området alltså? Då är det ju lika bra att lägga planerna på en banhoj på hyllan...

Det borde väl inte vara omöjligt ifall någon orkar att snacka ihop sig med tex. den där halkbanan mellan väsby & Vallentuna och få köra där någon kväll i veckan.
Dom hade väl en nybyggd del för drifting tyckte jag höras ryktas om.

Strängnäs - Rallycrossbana. Träning 3 dagar i veckan om så önskas.

Gnesta MK ska enl. vad jag hört bygga en kombinerad gokart/supermoto bana någonstans utanför Södertälje. Är väl tänkt att stå klar under året.

Dessutom har ju Malmyflygfält hyrts 2 ggr hittills i år. Nära till Ålandsläger & i bland kan man åka på utflykt till Linköping & Örebro.

Det är bara tjcka hoj o börja åka! :tummenupp

Det verkar vara ett ständigt problem att hitta platser för någon form av motorsport i Sthlms-området.. Alltid är det någon närboende eller naturskyddsaktivist som ska gnälla.. Sorgligt men sant..

Strängnäs - Rallycrossbana. Träning 3 dagar i veckan om så önskas.

Gnesta MK ska enl. vad jag hört bygga en kombinerad gokart/supermoto bana någonstans utanför Södertälje. Är väl tänkt att stå klar under året.

Verkar ju ändå finnas lite möjligheter till åkning inom typ en timmes bilfärd från STHLM. Tål att tänkas på!

Det verkar vara ett ständigt problem att hitta platser för någon form av motorsport i Sthlms-området.. Alltid är det någon närboende eller naturskyddsaktivist som ska gnälla.. Sorgligt men sant..

Verkar vara så men min tanke var att befintliga gokartbanor redan har de tillstånd och klarar de bullerkrav som gäller eftersom de redan har verksamhet på banorna. Men det kanske inte finns så många utomhusbanor?

Dom hade väl en nybyggd del för drifting tyckte jag höras ryktas om.

Motard är ju så gott som drifting! :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey