Banåkning Gelleråsen 11 Oktober!!!

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Tack för en skön säsongsavslutning. Jag har lite bilder som jag inte vet hur de blev, men jag lägger upp dem under Bilder här om någon dag eller två.
CustomMicke skrev:
Hej!

Får tacka för en underbar dag på Gelleråsen, lyckades få 16 mil på banan idag utan incidenter och vädret var suveränt :tummenupp

MVH Micke
Verkade som du "tappade" lite av respekten, såg ut som du fick upp farten rätt bra. Coolt, har aldrig sett någon köra sporthoj på bana med snörbrallor :tummenupp
Tonky skrev:
En kompis och jag tog lite bilder och filmade en del förut. Kan läggas upp senare om det är av intresse.
Det är säkert intressant, upp med dem bara! :tummenupp
 
Last edited:

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Kom just hem efter en halv dags körning. Körde desverre ikull i ingången till hårnålen. Satt i bilen och funderade på varför detta hände. Framhjulet släppte helt plöstligt utan föraning. Som tur var hade jag videokamran på under körpasset och kunde se det hela i repris. Förklaringen var att en bil hade varit av just där och sedan backat upp på banan igen. Spåren syns tydligt på videon och just när mitt framhjul träffar ett av dessa slå jag i kull. Detta var första passet efter lunch. På lunchen mellan 12 och 13 körde det bilar på banan vilken sedan besiktigades av arrangören. Tydligen så dessa inte sanden. :gnissla

Filmen kommer så snart jag jag har tagit in denna i datorn.
 
Last edited:

Tonky

4 hjul delat på 2.
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Snart, mycket snart
Lägger upp några få bilder som smakprova, kommer mer.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    135.4 KB · Visningar: 97
  • 2.jpg
    2.jpg
    100.7 KB · Visningar: 113
  • 3.jpg
    3.jpg
    113.7 KB · Visningar: 138

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Näven skrev:
Kom just hem efter en halv dags körning. Körde desverre ikull i ingången till hårnålen. Satt i bilen och funderade på varför detta hände. Framhjulet släppte helt plöstligt utan föraning. Som tur var hade jag videokamran på under körpasset och kunde se det hela i repris. Förklaringen var att en bil hade varit av just där och sedan backat upp på banan igen. Spåren syns tydligt på videon och just när mitt framhjul träffar ett av dessa slå jag i kull. Detta var första passet efter lunch. På lunchen mellan 12 och 13 körde det bilar på banan vilken sedan besiktigades av arrangören. Tydligen så dessa inte sanden. :gnissla

Filmen kommer så snart jag jag har tagit in denna i datorn.
Ajajaj, hoppas ni klarade er bra både du & hojen :(
 

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej!
Anledningen till snörbrallorna är att det inte är så lätt att hitta skinnställ i strl 46-48 nu på höstkanten. Man får vara glad :) att det gick bra för dom är nog inte så sköna om man gått ikull, var ju så sugen att köra. Men till nästa säsong så är det fixat.

MVH Micke
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Det blev verkligen en kanondag igår men massa åkning :tummenupp

Sen är ju bilder och film alltid kul.
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
LOTTAK skrev:
Ajajaj, hoppas ni klarade er bra både du & hojen :(


Jag slog i axlen och har jäkligt ont där men det läker tills våren. På hojen är det väl reparationer för ca 6000. Skintället måste repareras och en ny hjälm måste köpas. Summa ca 12000 kr.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Näven skrev:
Jag slog i axlen och har jäkligt ont där men det läker tills våren. På hojen är det väl reparationer för ca 6000. Skintället måste repareras och en ny hjälm måste köpas. Summa ca 12000 kr.
kommer du upp på lördag och hjälper till?
 

chilla

chilla
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Brålanda
Hoj
Yamaha 250 Drag Star
:tummenupp Gubben var nöjd efter 25mil på banan. Han var så trött så han orkade inte med något när han kom hem :( .
Men han gillade gruset på banan, passar hans körstil som inte är att lägga ner motorcykeln i kurvorna, då får han känna sladdar änndå...... :Bugar
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
mkt bra dag o skojj me ny bana där ejes skapade en del huvudbry (grön kawwa) dom första varven där min gröna sköna o jag inte dansade samma dans...sköna böjjar efter ejes o depåhögern är riktigt läcker när den i slutet mer o mer satt i ett svep...för att sedan "fega" o inte utnyttja mer av rakan :( men men allt var toppen igår :tummenupp

/micke

Tonky skrev:
vart ska jag lägga upp filmen vi spelade in?


under film o bilder finns en tråd : Gälleråsen 11/10 :tummenupp

/micke
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top