elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
Både och flera gånger! Du?![]()
// Niklas
Videon har jag sett en gång ...

Kört? På bana? Jisses .. det vet jag inte hur många ggr som jag gjort det

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Både och flera gånger! Du?![]()
// Niklas
Videon har jag sett en gång ...![]()
Kört? På bana? Jisses .. det vet jag inte hur många ggr som jag gjort det![]()
Kan mycket väl vara så att banåkning inte är någonting för dig. Alla kan ju inte tycka om det bara för att många tycker det är roligt eller någonting av det roligaste man kan göra på två hjul.
Men jag tycker nog du ska ge det några chanser till innan du avfärdar tanken helt på att köra bana igen. Efter endast några varv kan det vara svårt att få in den rätta känslan. Man kanske har för mycket att tänka på för att man ska inse det roliga och vilken underbar känsla det kan vara att få in flytet och känna att man ökar lite i taget tills det känns som om man flyger fram, hittar bättre spår, lär sig slappna av, körteknik, använda blicken på rätt sätt osv. När det mesta börjar falla på plats efter ens egna förutsättningar, kan det bli en riktig "kick". En bra utbildning med duktiga instruktörer, som många redan skrivit, kan få dig att ändra uppfattning. Dessutom är bankörning ett ultimalt sätt att lära "känna" sin hoj bättre och du kan ta med dig mycket av det du lär dig under bankörningen när du kör ute i trafiken.
Bara det att du tog dig till banan och körde ut, visar att det någonstans fanns/finns ett intresse.![]()
Att jag testade berodde mest på att möjligheten fanns, plus att jag kan ju inte spy galla utan att testa, eller?
Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
Det jag inte begriper, och som är kärnan i min fundering, är tanken på samma kurvor om och om igen. Bra i studiesyfte, trist -i mitt tycke- som nöje.
Att jag testade berodde mest på att möjligheten fanns, plus att jag kan ju inte spy galla utan att testa, eller?
Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
Det jag inte begriper, och som är kärnan i min fundering, är tanken på samma kurvor om och om igen. Bra i studiesyfte, trist -i mitt tycke- som nöje.
Det är väl det som skiljer vinnarna från övriga, förmågan, motivationen och orken att nöta samma kurva om å om å om igen, tills man får allt perfekt. Sen fortsätter man med nästa kurva, å nästa kurva.Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
Det jag inte begriper, och som är kärnan i min fundering, är tanken på samma kurvor om och om igen. Bra i studiesyfte, trist -i mitt tycke- som nöje.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |