Banåka med gathoj?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Ska sätta på krashkåpor på hojjen i vinter och lacka upp dom så dom blir lite snygga. tnkte även montera någon form av lyse så att jag kan touring köra lite ibland också.

Har planerat att ta licens till våren och då föröka köra så mycket som möjligt på åsen. öppna körningarna på onsdagar är det väll?

Nu till frågan. får jag använda en gatreggad hoj till detta? Har bara råd med en hoj tyvärr..

Robban skrev:
Ska sätta på krashkåpor på hojjen i vinter och lacka upp dom så dom blir lite snygga. tnkte även montera någon form av lyse så att jag kan touring köra lite ibland också.

Har planerat att ta licens till våren och då föröka köra så mycket som möjligt på åsen. öppna körningarna på onsdagar är det väll?

Nu till frågan. får jag använda en gatreggad hoj till detta? Har bara råd med en hoj tyvärr..

Inga problem..
Najja lite bromsok osv, sen är det bara o åka.. Du får reda på vad som behöver göras med hojen på licenskursen.

Robban skrev:

Din hoj måste RR prepareras, och då räcker inte enbart karschkåpor.
Najade bromsar, fixa till kylare, oljeslangar m.fl. Det är en hel del jobb.

Jag hade samma tanke bakom men köpte en banhoj för runt 20 papp efter det. Skulle ta mig för mkt tid samt en hel del pengar att fixa hojen i RR skick.

Robban skrev:

Kul! Jag gör samma sak fast det blev inte så mycket åkt i sommar. Kravet är att det skall vara så mycket som möjligt enligt reglementet. Det jag gjort uppfattade jag som minimum för Gälleråsens kvällsträningar. Säkrade bromsok fram och bak. Säkrad oljeplugg. Säkrat oljefilter. Ingen glykol i kylaren. Hajfena vid bakdrevet. Det är inte bra att ha saker som sticker ut i fall det blir lite trångt. Därför har jag tagit bort original blinkers och satt dit sidblinkers från Peguot 206 (som jag borrat ur och satt i gula 23W glödlampor i) som sitter lite mer slimmat. När det är dags skruvas backspeglarna av och lampor tejpas med silvertejp. I övrigt original.

Deras krav på licens är att man gått en kurs senaste 5 åren (jag vet inte om det måste vara hos dem). Du behöver inte ta ut licensen utan det räcker med att du visar kursintyg.

Lycka till :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back