Bamse 40 år

Bamse69

There is no easter bunny
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
GIXXER -05. Harley -10
Idag fyller världens starkaste och snällaste Bamse 40 år.
se avatar.jiippi för Bamse.

De va på den tiden dom kunde göra barnprogram.

Vilka är erat favorit barnprogram???

Jag tycker Simpson e jävligt kul men de riktar sig även till vuxna..

Bamse för en sissådär 17år sedan.

Väldigt få gånger som grattistrådar bör finnas, men nu är det en sån!
:tummenupp

Hjulben & gråben är ju bra att kolla på.
Tom och Jerry också.

Innan Rune Andréasson skapade Bamse hade han prövat lyckan med åtskilliga andra serier. Flera av dem – Brum, Nalle Ritar och Berättar och Teddy – handlade om björnar. Teddy hade underrubriken "världens starkaste björn" och ett karaktärsgalleri som påminde mycket om de figurer som sedermera skulle dyka upp i Bamse, med både en tidig Skalman med lite annorlunda utseende, och en lite stöddigare, brun kanin vid namn Lasse Skutt.

Andréasson ångrade emellertid att han gjort Teddy så stark utan att ge honom någon svaghet. För att serien skulle bli spännande var han ofta tvungen att söva ned Teddy, och det blev till sist väldigt tjatigt.:D Så föddes idén till Bamse – en liten björn som bara är stark när han har ätit dunder-honung, som klarar det mesta, men inte allt.

För dom som har Björne som favorit kan jag berätta en rolig grej. Satt hos Ullis på middag igår kväll och hennes dotter berättar att dom stog i kö på ICA eller något. Framför står en mamma och hennes barn. Ungen tjaaatar om godis. Tjatar, tjatar, tjatar..tillslut får modern spel och väser: sluta tjata annars...dör Björne!! Det blev tyst direkCt :hihi(jag vet att det inte är politiskt korrekt uppsfostran någonstans..men jag dog av skratt när hon berättade historien)

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
2669946 För dom som har Björne som favorit kan jag berätta en rolig grej. Satt hos Ullis på middag igår kväll och hennes dotter berättar att dom stog i kö på ICA eller något. Framför står en mamma och hennes barn. Ungen tjaaatar om godis. Tjatar, tjatar, tjatar..tillslut får modern spel och väser: sluta tjata annars...dör Björne!! Det blev tyst direkCt :hihi(jag vet att det inte är politiskt korrekt uppsfostran någonstans..men jag dog av skratt när hon berättade historien)

Den mamman är nog kompis med Snigel :D

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...