Balanseringsvikt

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
01
Som rubriken lyder så tappade jag en sådan igår på 30 gram, sitter på bakhjulet, så nu undrar jag vad som kan hända när jag kör,kan jag köra som vanligt ändå? Hade inga problem med att köra den efter det, blåste på rätt så bra, men ingen skillnad.
Jag är tacksam för svar, men vill inte har några spekulationer av folk som tror de kan....

Anders

Det har ingen större skillnad på en Mc

dessutom är 30 gram väldigt lite, jag körde själv en sväng igår utan att ha balanserat hjulen efter däckbytet, gick hur fint som helst. men jag SKA balansera dom i veckan, för att få mindre slitage & slippa ev. vibrationer

(jobbar som däckmontör)

Bakhjulet är inte alls lika känsligt för lite obalans som framhjulet - kör vidare om du inte känner någon skillnad.

Vet du vikt och placering är det ju bara klistra dit en ny :tummenupp

Rent tekniskt sätt så borde det kunna ge ökat slitage men om det inte känns och om det inte är helt nya däck så spelar det nog ingen roll alls.

Sätter aldrig balansvikter bak, märks ingen skillnad som jag kan uppfatta.
Har missat främre en gång, men märkte ingen skillnad då heller. På sporthoj då, motarden balanserar jag inte på.

spinnanders skrev:
2091478 Jag tackar ödmjukast för era svar :tummenupp :tummenupp
ante,jag har vikter o balanserings mojäng :) .vi fixar det ikväll?kan ta det samtidigt som jag sätter tänderna i din pipa.hur kort vill du ha den????

spinnanders skrev:
2091440 Som rubriken lyder så tappade jag en sådan igår på 30 gram, sitter på bakhjulet, så nu undrar jag vad som kan hända när jag kör,kan jag köra som vanligt ändå?

E bara nyfiken på hur du märkte att du tappade den så snabbt?
Jag skulle märkt det efter ett halvår som snabbast.

General E skrev:
2093762 E bara nyfiken på hur du märkte att du tappade den så snabbt?
Jag skulle märkt det efter ett halvår som snabbast.