Balansering av däck?

Rickie Key

Medlem
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
zx9r -01
Har precis monterat dit mina nya Bridgstone Battlax 014 på min Ninja.
Har ju ingen tillgång till nån balanseringsmaskin så jag la på däcken och testade några mil i olika farter utan att känna av nån som helst obalans,hade jag tur eller hur gör ni andra som kränger däck själva?

/Rikard

Rickie Key skrev:
Har ju ingen tillgång till nån balanseringsmaskin så jag la på däcken och testade några mil i olika farter utan att känna av nån som helst obalans,hade jag tur eller hur gör ni andra som kränger däck själva?

/Rikard

Bak kränger ja alltid själv å utan att balansera, har aldrig märkt ngn obalans... Fram brukar ja balansera.. Känns säkrast så...

Men eftersom jag inte känner det minst lilla obalans i framdäcket så bör det var okej då tycker man... :) Men jag vågar knappt lägga ner nu för jag inbillar mig att dom ska vara såååå hala! :tungan
Men nån gång måste man ju slita bort mödisen på sidorna oxå. :D

/Rikard

Jag har lagt på ett par däck hos Euromaster,dom påstår att det är helt onödigt att balansera ett bakdäck på en sporthoj.Dom förklarade för mej att bakdäcket rör sej på fälgen,jaja jag har inga klagomål ialf.....

Rickie Key skrev:

/Rikard
Vad har du för verkryg då?Skruvmejslar å spett eller,tycker att det verkar krångligt att mecka med sånt själv hehe.När jag ska byta nästa gång så kommer jag hem till dej så får du visa,bor i Hylte btw :tummenupp

Exup skrev:
Jag har lagt på ett par däck hos Euromaster,dom påstår att det är helt onödigt att balansera ett bakdäck på en sporthoj.Dom förklarade för mej att bakdäcket rör sej på fälgen,jaja jag har inga klagomål ialf.....
jag o Cap bytte ett bakdäck idag utan o balansera det o jag måste säga att det känns i höga farter,även om det inte är mycket men det känns...

Back