Balans övning

Basti

100% ÄGG
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda cbr1000rr
Jag har fått för mig att om jag lyckas cykla på den här så kommer jag att kunna köra hur långt som helst på slangen.Eller vad tror ni? :crash

Bifogat

• onewheel.jpg
    onewheel.jpg
    28.6 KB · Visningar: 409
Jag har hört att om man är duktig på att slanga med en trampcykel så underlättar det sen när man slangar med hojen, men det där är FUSK! :p

Tror inte det där hjälper särskilt mkt, men säkert kul ändå! :squid Vad kostar en sådan enhjulig pryl?

Jag är ÖVERTYGAD om att det ger bra träning för bakhjulsåka; du tränar väl upp känslan för var/hur balanspunkten känns/ligger.

Bodoe skrev:
Jag har hört att om man är duktig på att slanga med en trampcykel så underlättar det sen när man slangar med hojen, men det där är FUSK! :p

Tror inte det där hjälper särskilt mkt, men säkert kul ändå! :squid Vad kostar en sådan enhjulig pryl?

Då är jag kungen på att slanga med lilla bladen om det där stämmer.

chox skrev:
Jag är ÖVERTYGAD om att det ger bra träning för bakhjulsåka; du tränar väl upp känslan för var/hur balanspunkten känns/ligger.

Nja...balanspunkten känns ju inte likadan på en trampcykel och en motorcykel...inte för att jag varit särskilt nära med MC:n men med trampcykeln vet jag precis var jag har den. För att lära sig det krävs dock att man kommer en bit över den ett antal gånger...så att säga :crash

Om man är duktig att slanga på trampcykel så kan det säkert underlätta att göra det på en riktig hoj, men det är ju å andra sidan busenkelt på en vanlig trampcykel...

Nu är du helt ute och cyklar ;) Jag kan cykla på enhjuling.. Även sån enhjuling som man sitter 1.5meter upp i luften med kedja.. cyklade med den till en kompis.. 5km dit och sedan 5km hem :squid Men inte kan jag köra hojjen på bakhjulet för det.. :rodnar

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti