Bakslangsåkning är vanebildande...

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Precis börjat få upp hojen på slangen. Och nu verkar det som framhjulet vill luftas på varje raka. Sjukt vanebildande. Hur länge dröjer det tills man tröttnar på detta? Ser ju ut som en jävla jojo när man är ute och kör.

rogka566 skrev:
2228282 Precis börjat få upp hojen på slangen. Och nu verkar det som framhjulet vill luftas på varje raka. Sjukt vanebildande. Hur länge dröjer det tills man tröttnar på detta? Ser ju ut som en jävla jojo när man är ute och kör.

gör som jag ,kör gammal 600 .. inte en chans å få upp .. :hihi

rogka566 skrev:
2228282 Precis börjat få upp hojen på slangen. Och nu verkar det som framhjulet vill luftas på varje raka. Sjukt vanebildande. Hur länge dröjer det tills man tröttnar på detta? Ser ju ut som en jävla jojo när man är ute och kör.

Man tröttnar inte.

man tröttnar inte & det blir bara värre....

enda chansen att komma undan är & köpa en effektsvagare hoj, men hur kul är det då ? :lol

Samma här!!!
Jag kunda slanga lite när jag körde bud på 90-talet. Sen glömde jag bort hur...

Nu med XL600:an verkar det omöjligt inte svära för varje trafikljus man passerat då det redan varit grönt!

Ser jag en fin raka eller uppförsbacke saktar jag ner till lämplig slangstarthastighet och drar upp den. Misslyckas det saktar jag in igen... :)

Jag hoppas jag aldrig tröttnar! :D

/H

Jag håller på att lära mig och hoppas verkligen att man aldrig tröttnar!!!!

Man tröttnar aldrig. Se dock till att du inte har polisen bakom dig på Norrtäljevägen när du utövar detta :huvet

Dregen skrev:
2228433 Jag håller på att lära mig och hoppas verkligen att man aldrig tröttnar!!!!

Jag inbillar mig att en offroadhoj är det ultimata instegsfordonet in i slangningens trollbindande värld.
Jag menar; det gör ju inte så fasligt mycket om och när man dimper i marken... :)

/H

Köp en Thunderace - massa effekt men lång hjulbas så det är bara å gasa, den lyfter aldrig

Håller också på att lära mej, och man drar verkligen upp den överallt där det går :)
Det är fett med röjj :yoparty

Skall dreva ner min zx9a lite också så skall den fan upp på gas på trean med.
Nån som har tips på drevning?

Samma här, håller på att lära mig att köra. Såfort det blir lite uppför eller en fin raka så ska det provas :banana

Jag tror det är kul tills man klotar.. då är det inte lika kul längre..

nja det enda man tröttnar på är väll o köra på 2hjul? :P haha wheelies sen börjar du väll med stoppies snart också :D
Motard är så tråkit på rakor ända tills man vet vad rakorna är till för wheelie träning

silvr skrev:
2228766 nja det enda man tröttnar på är väll o köra på 2hjul? :P haha wheelies sen börjar du väll med stoppies snart också :D
Motard är så tråkit på rakor ända tills man vet vad rakorna är till för wheelie träning

Precis, det finns två syften med raksträckor när man kör motard:

1 - Wheela
2 - Få upp farten så att man kan göra en stoppie.

rogka566 skrev:

Rf 900:an man hade ville inte upp på bakan vid enbart gaspådrag, nu när man vrider på lika med cbr.en så power wheelar den på 1.an och 2.an. KUL :)

Det är så sjukligt roligt!

Synd bara man inte har en hoj med rätta pulvret, men de tar sig de tar sig :) :yoparty

Själv har man försökt men utan något större resultat, ska dreva ner ett steg på framdrevet och hoppas att det ska ge mig det lilla extra som behövs.

Haha!! Lade in två trådar ungefär samtidigt. En om vård av skinnställ och en om ja ni vet vad.. 19 svar här och 0 om att vårda stället. :lol Hellrätt!! Fasen vad sköna ni är. Ses på slangen i sommar...

RecOn #56 skrev:
2228940 Själv har man försökt men utan något större resultat, ska dreva ner ett steg på framdrevet och hoppas att det ska ge mig det lilla extra som behövs.
Öva!!! Kidsen åker på slangen med sina moppar utanför mitt fönster. Du har väl åtminstone 100 kusar mer...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back