Bakslangen inför lagens långa arm...

Råkade själv ställa fast hojen framför en civilbil i söndags så jag känner med killen som artikeln handlar om. :tomten
600:- klarade jag mig undan med iallafall för "onödigt buller med motordrivet fordon". :näsblod

(Civilbilar är f.ö. fusk som fan.) :) :D

Vad var det för bil då?

RedEye skrev:
2418134 Råkade själv ställa fast hojen framför en civilbil i söndags så jag känner med killen som artikeln handlar om. :tomten
600:- klarade jag mig undan med iallafall för "onödigt buller med motordrivet fordon". :näsblod

(Civilbilar är f.ö. fusk som fan.) :) :D

Tänkte lägga upp alla civil bilar(RegNr o Info) jag vet om ett tag håller på att samla. Tänkte lägga dom i Sundsvall tråden.

Vad var det för bil o reg NR?

Fan vad lack jag hade varit... Få böter bara för att man stegrar lite.:mad:
Lider med killen. Håller :tummenupp att det inte blir så mycket i böter.

Han hoppades väl på att mc-polisen skulle skulle släppa honom med en varning.

Kodax skrev:
2418216 Tänkte lägga upp alla civil bilar(RegNr o Info) jag vet om ett tag håller på att samla. Tänkte lägga dom i Sundsvall tråden.

Vad var det för bil o reg NR?

Det var en silvermetallic saab 9-5 sedan.. kanske -03 eller -04.
Regnumret har jag inte den blekaste om. :)

GlenMorangie skrev:
2418069 http://www.corren.se/archive/2006/8...category1=1096984640-4&category2=1096984640-7

Det gäller att ha koll på farbror batong innan man stilar för sina vänner!
Nån som känner sig träffad? :rolleyes:
Det kanske redan har varit uppe här på forumet?
Är det nån i så fall som vet hur gick det för den åtalade?

Var en bekant, det där...
Han hävdade att det inte gick till riktigt så som det stod i artikeln. Och med tanke på Correns hetsjakt på motorcyklister på sista tiden skulle det inte förvåna mig...

Det intressanta är att killen själv inte fått något besked om att han var åtalad, när jag pratade med honom i onsdags...

Med tanke på artikeln dagen efter i Corren som diskuterats i andra trådar skulle jag tro att det aldrig leder till åtal. Läggs säkert ner innan och blir det ändå rättegång så tycker jag det verkar som rätt goda chanser att bli frikänd där med. Som det står i artikeln så står det faktiskt inte skrivet någonstans att det skulle vara olagligt att köra på bakhjulet.

Nu tror jag inte det var så smart att hävda att betendet berodde på att han ville impa på vänner i bilen. Sånt beteende vill polisen och rättsväsendet komma tillrätta med. Hade nog varit bättre att hävda att för att göra en så säker omkörning som möjligt accellerarade han kraftigt och då gick den lätt bakhjulsbenägna motorcykeln tillfälligt upp på bakhjulet. :D
Det får dock inte verka som att han inte hade kontroll utan det han sa om att han hade full kontroll kan nog vara viktigt. Det viktiga är att polisen inte kan bevisa att han utsatte andra eller ens sig själv för en onödigt hög risk.

Nu står det inget om ifall mc-polisen lyckades mäta någon hastighet men vi kan väl anta att det var 50 där och bakhjulsåka med en sporthoj förbi två bilar betyder säkert minst 100 knyck men kan inte mc-polisen bevisa det med någon mätning så ska inte det heller spela så stor roll.

http://www.corren.se/archive/2006/8...ategory1=1096984640-4&category2=1096984640-7&

Så till min slutsats. Även om det här slutar med att killen går fri så kan det vara klokt att slänga ett öga i backspegeln innan man slangar i stan och sen känns det för min del onödigt att stanna och ta den här diskussionen med en mc-polis över huvudtaget.

Lycka till!

Det känns som om det väldigt ofta refereras till corren och mc-relaterade händelser.

Är det för att A:
Lkpg-området är överrepresenterat av busiga och olycksaliga m-cyklister eller B:
De har inget annat att skriva om förutom att farmor Gunhilds katt har fått ungar eller kanske C:
Reportrarna är mc-intresserade.

Hoppas på C och önskar att vår lokala blaska skulle innehålla lite mc även om ngn "råkar" köra på b-hjulet...

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...