Bakskärm till XR650 ??

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon som vet vilka som gör en röd eller svart bakskärm till en XR650?

Jag har kollat i igenom alla mina kataloger och de verka mest bara finnas till CR(F) ... :(

Var till och med och frågade på Honda C vad en ny orginal kostar.
:lol
ca 1700:- inkl moms... :rofl :kocko


Jag vill ha en ny för jag vill inte paja orginalet när jag monterar nya blinkers, baklyse mm.
 
PutteLiten skrev:
Är det någon som vet vilka som gör en röd eller svart bakskärm till en XR650?

Köp orginal annars kommer du aldrig få dina delar. Acerbics gör plastdetaljer till XR650R. Dock dyker de aldrig upp, fattar inte att det förbannade företaget fortfarande existerar :4skrika

Jag beställde från 3 olika firmor bakskärm samt framskärm. Efter 3 mån gav jag upp när ingen utav firmorna hade dem hemma eller kunde svara på när de skulle levereras :va
 
:mad: :(

Sjukt ju!!

Jag köper f*n inte en plastbit för 1700kr!!
Det finns inte!
Till CRFen kostar samma plastbit 270kr...
(Hmm undra om den där kilen fortfarande gör kolfiberskärmat till XRen?? Eller om han slutat nu när han sålt sin hoj? - de var billigare än orginal...)

Jag får en Brembo MasterCylinder eller en Brembo bromsok för det priset, och de ligger BRA mycket högre i "att köpa till XR" listan. :)
 
PutteLiten skrev:
Är det någon som vet vilka som gör en röd eller svart bakskärm till en XR650?

Jag har kollat i igenom alla mina kataloger och de verka mest bara finnas till CR(F) ... :(

Var till och med och frågade på Honda C vad en ny orginal kostar.
:lol
ca 1700:- inkl moms... :rofl :kocko


Jag vill ha en ny för jag vill inte paja orginalet när jag monterar nya blinkers, baklyse mm.

Köp grejor härifrån: http://www.btosports.com
Har själv handlat crossgrejor och det är inga probs.... :tummenupp
 
PutteLiten skrev:
Är det någon som vet vilka som gör en röd eller svart bakskärm till en XR650?

Jag har kollat i igenom alla mina kataloger och de verka mest bara finnas till CR(F) ... :(

Var till och med och frågade på Honda C vad en ny orginal kostar.
:lol
ca 1700:- inkl moms... :rofl :kocko


Jag vill ha en ny för jag vill inte paja orginalet när jag monterar nya blinkers, baklyse mm.

Två frågor:

1. Kommer den att gå fortare? :va
2. Kommer den att stanna fortare? :va

Om man svarar nej på någon av ovanstående frågor så får man omprioritera! :D
 
Blue skrev:
Två frågor:

1. Kommer den att gå fortare? :va
2. Kommer den att stanna fortare? :va

Om man svarar nej på någon av ovanstående frågor så får man omprioritera! :D


Självklart... :D

(Jag vill inte borra sönder den svindyra orginal skärmen...)
 
Jag köpte UFO bakskärm hos en crosshandlare (EMA motor, Partille). Lev.tid ca 4 veckor, kostade 800:-

Försökte först hos en Honda återförsäljare i Gbg, men de kunde inte hitta sin Acerbis-katalog och i UFO-katalogen visste de inte vilka priser som gällde på delarna.
 
Jag har faktiskt satt Honda C i fleninge på att leta upp en till mig. För de kunde inte hitta en då jag var inne, och de skulle leverera en hoj precis då jag var inne, och jag hade inte tid att vänta.

Så jag får väll se vad de hittar och till vilket pris...


PS. det där däcket du har som Avatar. Har du testat det på grusvägar och hur var det?? DS.
 
PutteLiten skrev:
PS. det där däcket du har som Avatar. Har du testat det på grusvägar och hur var det?? DS.


He he, har inte ens köpt det än tyvärr, men ska förhoppningsvis göra det så småningom.

Ligger lågt för tillfället på mc fronten, blev en ny trampcykel istället och lite krångel med bilen...
 
PutteLiten skrev:
Jag har faktiskt satt Honda C i fleninge på att leta upp en till mig. För de kunde inte hitta en då jag var inne, och de skulle leverera en hoj precis då jag var inne, och jag hade inte tid att vänta.

Så jag får väll se vad de hittar och till vilket pris...


PS. det där däcket du har som Avatar. Har du testat det på grusvägar och hur var det?? DS.

Metz. enduro 3 heter det. Funkar kanon på grusvägar :tummenupp
Håller ungefär 250 - 300 mil om man kör 50/50 grus o asfalt.
 
Tackar Marals!! :)

Då får det bli ett sådant nästa gång. :)
 
PutteLiten skrev:
Tackar Marals!! :)

Då får det bli ett sådant nästa gång. :)

Np. Fan börjar bli orolig för dig Putte. Du är ju ta mig tusan mer här än mig icke bra :hihi
Skaffa dig ett liv innan det blir för sent...... annars kan du sluta som mig.
 

Bifogat

  • lunatic.jpg
    lunatic.jpg
    45 KB · Visningar: 43
:rofl


Hehe, tja, jag har ju ett "skrivbordsarbete" så det blir ju ett par timmar vid SH på dagtid. Kvällstid kör jag TLPlanet, och då har jag SH i bakgrunden... :hihi
 
PutteLiten skrev:
:rofl


Hehe, tja, jag har ju ett "skrivbordsarbete" så det blir ju ett par timmar vid SH på dagtid. Kvällstid kör jag TLPlanet, och då har jag SH i bakgrunden... :hihi

Samma här. Enligt min arbetsgivare ska jag jobba med datorer fast det borde stå proffssurfare i mitt anställningsbevis :mattias
Idag har jag inte gjort ett skit på jobbet förutom att surfa hmmm pinsam individ man är egentligen. :D
 
Hmm, jag jobbade skiten ur mig idag...

Ska uppgradera ett par SQL servrar i morgon och var tvungen att kolla så att det inte var något speciellt med dem(många att ringa...).
Och när jag är klar med uppgraderingar na i morron ska jag tillbaka till hbg och köra en SQL utbildning med en kund. Massa att förbereda inför denna utb.
Men det är ju kul. Mindre kul dock at jag fick fortsätta ett par timmar hemma...

Men varför klaga. Vissa dagar surfar jag mest oxå, ganska låååång tråkiga dagar imho...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top