Bakreflex vid besiktning

vlt

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Hoj
ktm 950 sm
Vad jag förstår måste det finnas en röd reflek baktil på hojen.

Jag har ej något annat ställe att sätta en reflex på än på själva nr skylten, alt med limmad reflex eller så borrar jag 2 små hål för å fästa en reflex under skylten.

Kan man limma dit en reflek där man tidigare hade skattemärket eller måste det sitta under skylten och får man borra 2 små små hål i skylten?

Man får inte sätta något på regskylten, inte ens en reflex.
Men vissa har kommit igenom besiktningen med den lösningen.

Men det är bättre att tejpa på en förlängning så du kan ha reflexen under skylten, känns som ett säkrare kort

Man får inte sätta något på regskylten, inte ens en reflex.
Men vissa har kommit igenom besiktningen med den lösningen.

Men det är bättre att tejpa på en förlängning så du kan ha reflexen under skylten, känns som ett säkrare kort

Får man inte? Jag satte en reflex på skattemärket och det var inget gnäll om det när jag besiktgade.. Sen har man hört att tejplösningar inte är godkända längre?

Får man inte? Jag satte en reflex på skattemärket och det var inget gnäll om det när jag besiktgade.. Sen har man hört att tejplösningar inte är godkända längre?

Man har aldrig fått klistra på saker på regplåten, bortsett från skattekvitton.

"Är det tillåtet att klistra något annat på den tomma platsen på registreringsskylten där kontrollmärket har suttit?

Nej, du får inte klistra något på registreringsskylten. Men om ett märke har satts fast på skylten enligt tidigare gällande bestämmelser behöver det inte tas bort. Du kan alltså låta det gamla märket sitta kvar."

Källa: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Kontrollmarke/Fragor--svar/

Men sedan är det upp till besiktningsmannen att godkänna eller inte.
Besiktningen görs ju ur säkerhetssynpunkt, inte om vad som är lagligt, något förenklat sett.
T.ex. samma sak kan hända med backspeglar. Besiktningen kan skita i det men polisen kan gnälla på det.

Rätta mig om jag har fel.

hade tjock jekla ståltråd som jag fixade fast i själva skruvarna som håller reggskylten och nu sitter där en reflex rakt under skylten stabilt.

Tackar för svaren

hade tjock jekla ståltråd som jag fixade fast i själva skruvarna som håller reggskylten och nu sitter där en reflex rakt under skylten stabilt.

Tackar för svaren

Nemas problemas som någon reklammupp säger :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park