Bakljuset lyser ej på sukkan?!

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
80 Mil söder om Östersund
Hoj
Oldschoolgixxer
Hoppas innerligt att någon har något tips ang. detta problem:

Jag har "tappat" bakljuset på min -96 750,
när jag vrider på tändning och halvljus så lyser det inte bak utan bara fram,
alla andra lampor och blinkers fungerar och om jag vrider nyckeln förbi
tändningsläget till "parkeringsläge" eller vad det kallas så lyser positionslampan
fram och även bakljuset.... väldigt mysko tycker jag.
Eftersom jag har ett demonterat tändningslås så har jag provat att jorda det
samt lamporna bak utan resultat, bromsljus funkar med..
alla säkringar e hela, lamporna är bytta och tydligen så är det inget
kabelbrott då det fungerar i "parkeringsläge"

tips någon?

kan det vara ett glapp eller annat fel i tändningslåset eller kanske ljus-spaken?
 
Corbalin skrev:
Hoppas innerligt att någon har något tips ang. detta problem:

Jag har "tappat" bakljuset på min -96 750,
när jag vrider på tändning och halvljus så lyser det inte bak utan bara fram,
alla andra lampor och blinkers fungerar och om jag vrider nyckeln förbi
tändningsläget till "parkeringsläge" eller vad det kallas så lyser positionslampan
fram och även bakljuset.... väldigt mysko tycker jag.
Eftersom jag har ett demonterat tändningslås så har jag provat att jorda det
samt lamporna bak utan resultat, bromsljus funkar med..
alla säkringar e hela, lamporna är bytta och tydligen så är det inget
kabelbrott då det fungerar i "parkeringsläge"

tips någon?

kan det vara ett glapp eller annat fel i tändningslåset eller kanske ljus-spaken?
I parkeringsläget så kan du inte påverka belysningen alls med ljusomkopplaren!
Med nyckel i körläge så är det ström både i ljusomkopplaren och tändnlås.
Jag tippar på ett felkopplat/felaktigt tändnlås.
Har du haft ur alla säkringar så du är säker på att dom är hela?
 
BMW R90s skrev:
I parkeringsläget så kan du inte påverka belysningen alls med ljusomkopplaren!
Med nyckel i körläge så är det ström både i ljusomkopplaren och tändnlås.
Jag tippar på ett felkopplat/felaktigt tändnlås.
Har du haft ur alla säkringar så du är säker på att dom är hela?
jo.. dubbelkollat.. pillade isår tändlåset nyss men såg inget konstigt..
grejen med låset är att dom försökte stjäla hojen för en tid sen så nu
hänger bara kontakten utan låscyl. vid sidan av.. och jag har provat jorda denna men utan resultat.. det var den jag pillade isär och allt tycktes stå
rätt till..

frustrerad.. :huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top