Bakljus med inbyggda blinkers, buu eller bää?

Bakljus med inbyggda blinkers, miniblinkers etc. etc. etc.

Det finns onekligen olika prioriteringar bland oss motorcyklister. Själv skulle jag hellre montera strobelljus, som fick bakomvarande fordon att studsa 20 meter bakåt så fort jag känner för att svänga, än att försöka göra mig själv, och mina intentioner i trafiken, så osynliga som möjligt. (Är strobeljus tillåtet som blinkers?)

Bak/bromsljus med infällda blinkers är inte en fiffig idé och det kan aldrig bli godkänt då det måste vara minst 18 cm mellan de bakre blinkerslyktorna vill jag minnas att jag har läst här på forumet.

Och VARFÖR montera något på fordonet som man måste använda för att farbror blå ska bli glad men samtidigt inte kan använda för att han då kommer att kunna bötfälla en för? (I alla fall här i Svea Rike)

Last edited:
Som sagt innan. Vad säger försäkringsbolagen om integrerade blinkers och även andra icke godkända, om man skulle va me i en olycka?

Körde runt 1500 mil med integrerade blinkare i bakljuset, inga olyckor å inga böter. Tyckte de funkade bra. Dock var det "relativt erkända" clear alternatives bakljus, vilket jag tyckte höll mycket hög kvalité, och var rätt tydlig blinkersfunktion, även om blinkarna naturligtvis sitter alldeles för tätt ihop..

Jag har också Clear Alternatives bakljus. Har frågat polare som legat bakom om det syns bra när jag blinkar och det gör det tydligen väldigt bra.
Har klarglas, ej mörktonat som finns som alternativ..

Oki då kör jag på Clear Alternatives. Hade just det på en K2 Gixxer och där drunknade blinken i bromsljuset. Men det här lät bra!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph