Bakistråden!

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Sämre start på dagen kan man inte få, vaknade upp nyss. Inte bakis, utan full än. Inte värst mycket. Men inväntar den rejäla bakis man ska snart få :/
Pizza, städa, laga matlådor och åka te norge på arbete. Fin dag :(

Det är ju tusen gånger bättre att vakna upp packad och se fram emot att nyktra till under dagen jämfört med att vakna med skallebank och bara se fram emot att ha gamnacke hela dagen.

Sämre start på dagen kan man inte få, vaknade upp nyss. Inte bakis, utan full än. Inte värst mycket. Men inväntar den rejäla bakis man ska snart få :/
Pizza, städa, laga matlådor och åka te norge på arbete. Fin dag :(

Jag är mest uttorkad. Nu vet den där härligt klibbiga känslan man får när man vaknar upp, då man knappt kan öppna munnen eftersom den limmats fast av diverse vätskor kroppen utsöndrar.
Sen när man väl har lyckats med att öppna munnen och ta ett torrt andetag så kommer man på att saker och ting snurrar konstigt i rummet.
Sen magen på det. :död

Haha, skönt å höra att andra mår dåligt :D Finns inge värre med den där andedräkten. Ställde 1½ liter vatten bredvid sängen i natt. Men ändå så är man så torr i munnen efter det :D

Vaknade upp nyss och jag är rätt så rejält bakis :gnissla Men en grej som jag inte fattar, Varenda gång jag vaknar upp efter en krogrunda så är jag lite smått förkyld, vad beror det på?

Bakis, allvarligt ni sitter online på sporthoj.com så farligt är det nog inte...

Bakis då kan man inte gå ur sängen eller lyfta ett finger :fakta

Vaknade upp nyss och jag är rätt så rejält bakis :gnissla Men en grej som jag inte fattar, Varenda gång jag vaknar upp efter en krogrunda så är jag lite smått förkyld, vad beror det på?

Ungefär samma för mig. Blir väldigt ofta förkyld av krogrundor.
Därför har jag slutat med alkohol. Åtminståne i mängder man blir packad av.

Dricker jag bira och/eller sprit blir jag aldrig riktigt bakis, mest lite slö på sin höjd. Om jag har smuttat vin då mår jag inte bra dagen efter...

Varför blir man mycket lättare bakis om man super en kväll, och supit väldigt ofta under den senaste månaden, eller under en längre tid? Man får mycket lättare minnesluckor då också, varför?

Vin är redan stenknackarn för morgondagen. Kan förstöra en vecka. Drack 3 liter vin en kväll. Trodde jag skulle behövt lägga in mig på hjärnoperation för lossa på trycket :D

Fyfan... Mår så jävla illa.. har släpat in täcke.och kudde på muggen springer ändå och spyr konstant. Huvudet bankar magen krampar och ben o hand bultar... Tror de va crusing igår, vill inte veta hur.bilen ser ut

Alkohol sabbar immunförsvaret, samt att man ofta befinner sig på platser packade med folk så det är garanterat någon där som är smittkälla. Plus att man tar på massor av ytor som andra tagit på innan där smittöverföring görs.

Klenisar ni sköter inte er ordentligt. Drick vatten när ni festar med. Ät ordentligt innan ni däckar så Blir livet bättre dagen efter.
Och en riktig bakfylla är när man vaknar upp kollar i taket och minns att man hade nån tjej som kanske ligger bredvid. Men när allt faller på
Plats åkte du från henne när du skulle hem. Och när du ska resa dig upp för att gå på dass känns de som du har hela sängen bunden i huvudet.

Då är de jobbigt

Fyfan... Mår så jävla illa.. har släpat in täcke.och kudde på muggen springer ändå och spyr konstant. Huvudet bankar magen krampar och ben o hand bultar... Tror de va crusing igår, vill inte veta hur.bilen ser ut

Hur var cruisingen? Missade den. Måste varit bra party med mycket folk?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Klenisar ni sköter inte er ordentligt. Drick vatten när ni festar med. Ät ordentligt innan ni däckar så Blir livet bättre dagen efter.
Och en riktig bakfylla är när man vaknar upp kollar i taket och minns att man hade nån tjej som kanske ligger bredvid. Men när allt faller på
Plats åkte du från henne när du skulle hem. Och när du ska resa dig upp för att gå på dass känns de som du har hela sängen bunden i huvudet.

Då är de jobbigt

Yes. Fyllekäk och några rejäla glas vatten innan läggdags gör underverk! Iofs får man springa på muggen halva natten, men det är det värt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Själv har jag utarbetat ett bra schema i preventativt syfte som gör att man i princip inte blir bakfull, eller åtminstone tar bort de värsta:

1. Varannan vatten
2. Sluta drick innan 01
3. Fyllekäka
4. Ett glas resorb + en hel del vatten innan sänggående, minst 1 liter vatten bredvid sängen + ett glas med resorb
5. Ställ klockan på 8-9 nån gång, vakna, drick resorben + ev lite vatten
6. Sov till kl 11-12
7. Vakna helt återställd

Obs att punkt 1 och 2 egentligen endast är för kärringar, men om de tillämpas så är man helt 100% nykter dagen efter. Nackdelen med hela upplägget är att om man är för full så glömmer man bort alltihopa.
Hände mig i lördags. Ni som varit i Australien vet hur man mår efter att ha druckit en massa goon :zpy

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park