Bakhjulsstyrd MC?

Framhjulsdrift och bakhjulsstyrning ;)

View attachment 394781

Gillar designen, dom har bara tagit en traktor, vänt på växellådan och hytten och satt på lite hydraulik, tada! Hjullastare... :crash

Tillbaka till hojsnacket... Om man skulle behålla framhjulsstyrningen och sätta på framhjulsdrift också (alltså tvåhjulsdrift) skulle inte det ge rätt användbara egenskaper till en hoj som går i blandad terräng? :)

Gillar designen, dom har bara tagit en traktor, vänt på växellådan och hytten och satt på lite hydraulik, tada! Hjullastare... :crash

Tillbaka till hojsnacket... Om man skulle behålla framhjulsstyrningen och sätta på framhjulsdrift också (alltså tvåhjulsdrift) skulle inte det ge rätt användbara egenskaper till en hoj som går i blandad terräng? :)

http://www.youtube.com/watch?v=4CLrW4G8y-o

Gripen har ju baklängesstyrning. Det har ett kraftigt styrsystem som de hade en del problem med i början, kolla krascherna.

Vet inte vad du menar med "baklängesstyrning". Är det inte snarare så att styrningen på gripen påminner mer om bilar och motorcyklar än många andra plan eftersom man använder nosvingen till styrning?

Den är instabil och måste hela tiden korrigeras för att inte tippa åt sidan. Likt en cykel som framförs baklänges.

På min hoj har jag broms på framhjulet och 100-0 går fortare än 0-100, alltså borde gaffeln klara om framhjulet var drivande.

Och på min hoj är gaffeln vinklad framåt och när jag bromsar tas mycket av kraften upp i stötdämpningen.

Nu har jag mycket dålig koll på krafter och sådant men jag misstänker att det krävs mer kraft för att bryta något som är vinklat och stötdämpat mot kraftens håll.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman