Video Bakhjulsskola med SuperRetards

• Thread starter Thread starter SWK
  • Start date Start date
Två veckors aktivt nötande omringad av folk som kunde... Det absolut bästa sättet att lära sig enligt mig är att åka bredvid andra som kör på slangen. Då kan man kolla på vilken höjd man kan ligga på och på så sätt ta riktlinjer för att fortfarande vara på "den säkra sidan"... Jag tänkte alltid på att halva min framskärm skulle vara i "horisonten".

håller på att träna för fullt men går jävligt segt, lite nyfiken hur lång tid tog det för er innan ni kände att ni kunde dra en wheelie utan problem?

Tog en jäkla lång tid(vi pratar månader och veckor då) innan jag ens greppade konceptet med att koppla upp den, men när jag väl fattat galoppen så tog det typ 3tim innan det satt.

Micke™;5518232 skrev:
Tog en jäkla lång tid(vi pratar månader och veckor då) innan jag ens greppade konceptet med att koppla upp den, men när jag väl fattat galoppen så tog det typ 3tim innan det satt.

Samma här; det är lite som att lära sig cykla på bakhjulet, när man väl fattat så är det inte speciellt svårt. Sen inser man att man kan wheela med i princip vilken hoj som helst! :tummenupp

50 mil på nya hojen än så länge, börjar kunna segla ganska bra på bakhjulet, måste dock högre upp för att hitta balansläget.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman