bakhjulskörning

BlueNote skrev:
Kör en likadan hoj själv... det är ju bara att gasa?! :D :banana

Lättast är väl att köra på 2an när du gasar, (på 1an går det långsamt och blir lätt vingligt). På 2an har du god fart och mkt gas att jobba med.

Om du inte vågar koppla upp hojen (vilket kan vara ganska skönt när man väl lärt sig det) så kan du även "rycka" i styret när du känner att effekten kommer. Då borde han nog gå upp!

Gör +100 på 1'an så det går bra utan att vingla även för en "novis"

aci skrev:
Gör +100 på 1'an så det går bra utan att vingla även för en "novis"

Jag får upp min i relativt lågfart på 1an. vet inte exakt vad det går i men tillräckligt sakta (ca 50?) för att det ska vingla så, men visst, varvar du rejält på 1an så. Går det i 100+ så kör iaf jag hellre på 2an.

BlueNote skrev:
Jag får upp min i relativt lågfart på 1an. vet inte exakt vad det går i men tillräckligt sakta (ca 50?) för att det ska vingla så, men visst, varvar du rejält på 1an så. Går det i 100+ så kör iaf jag hellre på 2an.
929 är lätt att hjula med.
4000 varv på ettan sen drar du på då ställer den sig direkt sen är det bara att justera gas för att hålla den.
I 2:an låg jag på ca 6500 varv sen rycker man till lite i styret samtidigt som man ger lite gas, då går det bra även i 2:an.

CMF skrev:
tjena grabbar . jag har en cbr 929 och behöver lite tipps på hur man kör på bakhjulet. försöker förbrilt men får inte till det.

lite tipps vore trevligt. eller kanske någon i helsingborgsområdet som vill ställa upp som lärare.

tack på förhand :7peta
Kom och kör med oss ska jag visa lite tips. Hade en likadan tills för 2 veckor sedan.

tape_1__still_016.jpg

BlueNote skrev:
Jag har precis börjat lära mig bakhjul. 1an 2an 3an funkar.
På filmen tar jag upp den på 2an.

Filmen är bara på ca 20 sek så för er med långsam uppkoppling kanske det inte är nån ide att tanka (60mb, har inte lärt mig att komprimera filmer än :))

http://www.blodbad.net/hosted/rack/c/Tape 1 - Clip 031.avi

Det såg ju helt OK ut! Gott ljud i hojen också. Vad har du för system eller slip-on?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!