bakhjulskörning

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Honda VTR SP1 2001
tjena grabbar . jag har en cbr 929 och behöver lite tipps på hur man kör på bakhjulet. försöker förbrilt men får inte till det.

lite tipps vore trevligt. eller kanske någon i helsingborgsområdet som vill ställa upp som lärare.

tack på förhand :7peta

Min 929:a gick upp på ettan bara man råkade accelerera lite för hårt...

Stå still, fullgas till varvstoppet, i med ettan och dumpa kopplingen. :rolleyes:

sven666 skrev:
sheesh.. det var ett skämt.. va inte det uppenbart :va .. vad har en 929a? 140 bakhjulshästar?

Nej, det är fult att ljuga. Jag tror att alla på hela Sporthoj.com är ärliga och därmed också du! :rolleyes: :hihi

Som sagt var; med rätt teknik så är det nog inga problem att få upp den på de högre växlarna också. Funkar inte det...DREVA! :banana

Varför står det att du är tjej om du heter Stefan?

BTW, koller RoLLERs filmer, inte så mycket tips kanske men jävligt roliga. :rofl

altså dreva teknik blaha.. flytta arselet bakåt så mycke du kan.. cruisa i 3-4K varva åsså vrid full spetta på gasen.. tycker hojen borde wheela okontrollerat oavsett vem som sitter på i det läget.. både på 1an och 2an?

..aldrig kört 929a iof.. men så gör min hoj (firestorm) och det måste väl ändå vara mindre kräm i en sån?

sven666 skrev:
altså dreva teknik blaha.. flytta arselet bakåt så mycke du kan.. cruisa i 3-4K varva åsså vrid full spetta på gasen.. tycker hojen borde wheela okontrollerat oavsett vem som sitter på i det läget.. både på 1an och 2an?

..aldrig kört 929a iof.. men så gör min hoj (firestorm) och det måste väl ändå vara mindre kräm i en sån?

Jag får upp min RF på slangen utan problem. Bara att gasa så sticker framhjulet till väders. Den svåra konsten är att hålla kvar det där. Sitter i skallen, rädslan för att slå över. Hur tränar man bort DET?

mankan skrev:
Jag får upp min RF på slangen utan problem. Bara att gasa så sticker framhjulet till väders. Den svåra konsten är att hålla kvar det där. Sitter i skallen, rädslan för att slå över. Hur tränar man bort DET?
desto mer du tränar desto mindre tänker du på det.. försök intala dig själv att du kan resa hojen mycket mer än vad du gör utan att slå runt,
Lycka till :4skrika :tummenupp

Emmi skrev:
Varför står det att du är tjej om du heter Stefan?

BTW, koller RoLLERs filmer, inte så mycket tips kanske men jävligt roliga. :rofl

det vette fan varför det står att jag är tjen. är lite homo kanske . nej det skall ändras omgående :tuttar

CMF skrev:
tjena grabbar . jag har en cbr 929 och behöver lite tipps på hur man kör på bakhjulet. försöker förbrilt men får inte till det.

lite tipps vore trevligt. eller kanske någon i helsingborgsområdet som vill ställa upp som lärare.

tack på förhand :7peta
Lättast när man är ovan är att clutcha upp den på tvåan och sedan försöka hålla den uppe en stund!

Kör en likadan hoj själv... det är ju bara att gasa?! :D :banana

Lättast är väl att köra på 2an när du gasar, (på 1an går det långsamt och blir lätt vingligt). På 2an har du god fart och mkt gas att jobba med.

Om du inte vågar koppla upp hojen (vilket kan vara ganska skönt när man väl lärt sig det) så kan du även "rycka" i styret när du känner att effekten kommer. Då borde han nog gå upp!

Last edited:
gasa lite på ettan så går den väl upp sen är d bara att växla....
eller använd kopplingen på 2:an

929 är perfa att hjula med! ställ dig upp och kööör!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!