Bakhjulskörning, saknar växlingen

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Det går att köra väldigt långt på ettan med om man har rätt höjd. Tro inte att man kommer komma oändligt långt bara för att en ny växel är i... man har ju ändå målet att ha hög vinkel och inte accelerera. Traggla vidare på ettan och försök få en bra vinkel på ettan, man koncentrerar sig mer på vinkel och sånt än att få upp den då. Sen när du känner att du börjar få nånn slags ordning på det kan du börja med nya växlar.

Själv tränar jag jättemycket på ettan eftersom jag har lättare att våga ha den högre i låg fart, dels för att det gör mindre ont att ramla, dels för att vindar inte påverkar lika mycket

Lycka till och var inte för feg eller modig... båda kan sluta tråkigt..

//jaG

Snake skrev:
Jag är jävligt nyfiken på hur det känns att göra så. Berätta hur det gick så kanske man vågar prova. Har hittills bara gasat upp min på ettan och det blir ju bara korta fjantwheelies med knappt nån höjd alls :tummenner . Lite för feg än .... :skrämd

nån wheeliemaster? :)

okey, läst hela skiten nu, då blir ju min fråga, vad är bäst, koppla upp hojjen lr gasa?

Förra året va§r min hojj strypt till 35 häst så jag inte skulle köra ihjäl mig direkt! :tummenupp

Men iår plockar jag bort dom, så förra året bestog att åka på framhjulet, vilket man bara behöver ett sjysst bromsgrepp för att klara av! :hihi

Så nu blir det bakhjulet oxå, så vad är då bäst, koppla lr gas!? :Bugar

Skicka gärna PM, peace out...

maccan#22 skrev:
okey, läst hela skiten nu, då blir ju min fråga, vad är bäst, koppla upp hojjen lr gasa?

Förra året va§r min hojj strypt till 35 häst så jag inte skulle köra ihjäl mig direkt! :tummenupp

Men iår plockar jag bort dom, så förra året bestog att åka på framhjulet, vilket man bara behöver ett sjysst bromsgrepp för att klara av! :hihi

Så nu blir det bakhjulet oxå, så vad är då bäst, koppla lr gas!? :Bugar

Skicka gärna PM, peace out...

Testa? Jag kopplar endast när jag ska upp i låg fart ~50, annars gasar jag upp min.

jag kopplade upp min tills jag kände att lådan började kännas lite slirig.. nu gasar jag upp den.. bägge funkar likabra dock.. testa själv vilket du föredrar vetja :tummenupp

Zeb_Macahan skrev:
Lycka till!
//jaG

Snake skrev:
Berätta hur det gick
//jaG
Det gick åt H.....e :huvet :huvet :huvet
Vågade inte riktigt "snärta" som jag borde så den kom bara upp lite grann.
Vet inte om min vikt!!!! spelar in också.....110 kg är mycket vikt om det är felplacerat :4skrika

Jag kör hela tiden på ettan nu och börjar nästan kunna hålla konstant fart, iallafall har jag inga problem att köra 1an ut. Ska köra lite till och vänja mej vid att ta upp den lite högre så kanske det går att växla till 2an.

Vi hörs

Övning ger färdighet. :fakta

2an. håll lagom fart 70-80, snärta till till det varvet du har maxeffekt och gasa såpass så du kommer upp till högt läge. sen är det bara att växla vidare.

110 kilo placerade långt bak i sadeln med rak rygg och icke framåtlutad gör ju att du har mer vikt bakåt än va lille jag har.

Testa vidare... till slut går det och lameller är inte så dyra... :)

//jaG

R1 wannabe skrev:
Vet inte om min vikt!!!! spelar in också.....110 kg är mycket vikt om det är felplacerat :4skrika

Jag kör hela tiden på ettan nu och börjar nästan kunna hålla konstant fart, iallafall har jag inga problem att köra 1an ut. Ska köra lite till och vänja mej vid att ta upp den lite högre så kanske det går att växla till 2an.

Vi hörs

Då hade du för lite gas tror jag. Jag väger ca. 93kg och brukar ha tankväska full med skit så det är absolut inte vikten. Kolla på Slangskilan V så ser du ett litet clip (när det e mörkt med gatubelysning) när jag kopplar upp hojen. Då kan du kolla på varvräknaren och lyssna på motorn.... Det skall vara i princip full gas (nästan) när du kopplar.

R1 wannabe skrev:

Vi hörs

RoLLER skrev:
Då hade du för lite gas tror jag. Jag väger ca. 93kg och brukar ha tankväska full med skit så det är absolut inte vikten. Kolla på Slangskilan V så ser du ett litet clip (när det e mörkt med gatubelysning) när jag kopplar upp hojen. Då kan du kolla på varvräknaren och lyssna på motorn.... Det skall vara i princip full gas (nästan) när du kopplar.
Läs nya tråden jag skapat..........

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...