Bakhjulskörning, saknar växlingen

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Så, då har man övat lite idag och nu kan man köra rätt hyfsat på bakhjulet och jag har hittat balansen. Nu är det bara dags för att träna in växlingen också. Har ni några tips på detta? Vet att många växlar upp till tvåan så fort man fått upp hojen lite....

Växling mellan 1an och 2an sker INTE vad balanspunkten oftast just pga av att det är så "nervöst". Lätt att loopa o krascha helt enkelt.

Växla påvägen upp (dock efter du lyft iaf 30cm ovanför marken) och gör det snabbt.

Spana in denna videon av mig. Jag vet att jag bär jeans o yada yada.. och även wheelisen i sig är gay o dålig, men.. du kan lyssna och även se när jag växlar.
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/Johnny - Fun Wheelie.wmv

Swedie skrev:
Växling mellan 1an och 2an sker INTE vad balanspunkten oftast just pga av att det är så "nervöst". Lätt att loopa o krascha helt enkelt.

Växla påvägen upp (dock efter du lyft iaf 30cm ovanför marken) och gör det snabbt.

Spana in denna videon av mig. Jag vet att jag bär jeans o yada yada.. och även wheelisen i sig är gay o dålig, men.. du kan lyssna och även se när jag växlar.
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/Johnny - Fun Wheelie.wmv
(har inte kollat filmen än) kopplar du?

Var i Californien (för det är det väl?) är det filmat? Bodde själv i Hollywood i drygt 5 år.

San Clemente. OC (Orange Country). Mellan Oceanside och Irvine.. nedanför Irvine asså. Lite längre upp på vägen där så åkte jag fast första gången av en s.k "pig".. lol. 3e dagen jag ägde hojen så fick jag fortkörningsböter. kul kul

Swedie skrev:
San Clemente. OC (Orange Country). Mellan Oceanside och Irvine.. nedanför Irvine asså. Lite längre upp på vägen där så åkte jag fast första gången av en s.k "pig".. lol. 3e dagen jag ägde hojen så fick jag fortkörningsböter. kul kul

Jo, jag vet hur det känns. Hann med tre fortkörningsböter under min USA vistelse. Hojåkandet tog slut när Hollywood polisen hade anställt en svensk (eller svenskättad polis, han pratade i alla fall perfekt svenska) som skrattade rätt gott åt mig när jag försökte övertyga honom att ett svenskt b-körkort även gällde mc... :huvet Gick inge bra med andra ord. :hihi

Snake skrev:
Jo, jag vet hur det känns. Hann med tre fortkörningsböter under min USA vistelse. Hojåkandet tog slut när Hollywood polisen hade anställt en svensk (eller svenskättad polis, han pratade i alla fall perfekt svenska) som skrattade rätt gott åt mig när jag försökte övertyga honom att ett svenskt b-körkort även gällde mc... :huvet Gick inge bra med andra ord. :hihi
Om du äger nånting i USA där du registrerar en adress i ditt namn, så måste du inom 30 dagar inne Californiskt körkort. Äger du inget i USA (Mc eller Bil) så fungerar ditt körkort i USA i 6 månader om du har s.k Internationellt körkort (ett papper jag skaffade, men tappade bort!!).

Jag fick 4 böter på 5 månader .. det satte verkligen stopp på mitt hojåkade eftersom att domaren i rätten där inte tyckte jag körde speciellt vettigt. Straffet jag fick var hårt. Mitt namn är fortfarande med på "poroll" listan typ.. arsle till domare. Gammal skrutt som ska visa vart skåpet ska stå. jaja

aja några wheelies senare och lever jag än.. :banana

är inte helt haj på det här med att växla och wheela dock.. men men.. det kommer.. om nån vecka borde det börja sitta :fatta!

sven666 skrev:
aja några wheelies senare och lever jag än.. :banana

är inte helt haj på det här med att växla och wheela dock.. men men.. det kommer.. om nån vecka borde det börja sitta :fatta!
Ut och träna bara!! Det är det enda du kan göra :)

Wheela upp den på ettan...? :skrämd

Ta tvåan istället och koppla lite lätt går mycket smidigare blir inte så jäkla hetsigt. :7peta

Swedie skrev:
...
Det var lite svårt att hålla kvar den när du sku lyfta benet va? :P

Mycket pedagogisk film! Tackar!

Nels skrev:
Wheela upp den på ettan...? :skrämd

Ta tvåan istället och koppla lite lätt går mycket smidigare blir inte så jäkla hetsigt. :7peta

Tycker ettan går hur smidigt som helst faktiskt. Får upp den ur ingen hastighet och hittar rätt läge direkt. Kan jag bara växla den på rätt sätt så är jag hur nöjd som helst. Ska dock prova i tvåan och se hur det skiljer sig och se om jag kan koppla den upp så nätt. Men jag vet också att koppla den upp sliter rätt mycket på kopplingen?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman