Bakhjulsköra

läser alla andra trådar om det eller kopplar upp den...

polarn (kör cbr 600-92)trycker ner sin framgaffel på 1:an och får upp den väldigt enkelt. Då borde samma grej vara mycket enkelt med en R6 :tummenupp

1 an borde du kunna gasa upp den,, 2 an kopplar du upp den o 3 an drar o kopplar samtidigt så kommer den fint upp..

Edge Junkie skrev:
1 an borde du kunna gasa upp den,, 2 an kopplar du upp den o 3 an drar o kopplar samtidigt så kommer den fint upp..

3:an på min gixxer är inte ens att tänka på.. har inte ens lyckats koppla upp den på tvåan, men det ska tydligen vara mycket möjligt att göra =)

på ettan så kommer den fint, så man får väl lära sig att växla på slangen så småningom.. skulle därför vara skönt att få upp den på tvåan så man inte riskerar att slänga i friläge :3freak:

JiMpA skrev:
3:an på min gixxer är inte ens att tänka på.. har inte ens lyckats koppla upp den på tvåan, men det ska tydligen vara mycket möjligt att göra =)

på ettan så kommer den fint, så man får väl lära sig att växla på slangen så småningom.. skulle därför vara skönt att få upp den på tvåan så man inte riskerar att slänga i friläge :3freak:

Kolla denna länk så lär de underlätta: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91797

spinnanders skrev:
Hur gör man lättast för att komma upp på bakhjulet med en R6...

Lättast att få upp hojen på slangen tycker jag är att gasa upp till mellan 5-6000 varv på ettan, sedan slå av på gasen och dra på igen(bestämt) så hoppar framhjulet upp och sen får man bara försöka hålla den uppe.
Håller på att lära mig få i tvåan också, går hyfsat bra.

Lycka till /Bananen :banana

spinnanders skrev:
Hur gör man lättast för att komma upp på bakhjulet med en R6...
Dra på på ettan och där du har vridet som mest ett snabbt tryck på kopplingen, då kommer den som mjukast :Rockbanan , har inte lyckats själv nåt bra än på tvåan men det är inga större problem att växla sig vidare sen, va inte för feg bara utan försök att hålla jämn gas när den väl är uppe, ska rätt mycke till innnan den slår över har jag märkt och va bestämd när du lägger i tvåan sen, lätt att peta i friläge annars. Ett tips är oxå att spänna kopplingen lite så dragläge hamnar längre ut så behöver du bara peta lite lätt på den. Lycka till, kör som fan :yoparty

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda