Bakhjulshästar CBR1000RR?

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Hur många Bakhjulshästar har ni fått när ni bänkat era CBR1000RR??
(m. SAE metod)
Jag har en -04 m. Yoshimura RS5 halvsystem så om nån bänkat en likadan e´ jag extra nyfiken. :tungan
Berätta gärna före-efter värde & gärna samma m. vridet.
 
Hur många Bakhjulshästar har ni fått när ni bänkat era CBR1000RR??
(m. SAE metod)
Jag har en -04 m. Yoshimura RS5 halvsystem så om nån bänkat en likadan e´ jag extra nyfiken. :tungan
Berätta gärna före-efter värde & gärna samma m. vridet.

Jag har en 05:a med RS5 Halvsystem, BMC luftfilter och PCIII(Fulmappning från nätet). Har aldrig blivit av att jag bänkat den men skulle jag göra en uppskattning så får det nog bli någonstans mellan "Tjooohoooo" och TJOOOOHOOOO".:yoparty
 
Har slipon från Hotbodiesracing, men icke bänkat hojen, och tänker inte göra det heller, spelar ingen roll för mig om det går att fixa nån hk mer genom bänkning, kanske är det ca 150 hk på bakhjulet? :D
 

Bifogat

  • 1000rr_utxs_pop_4.jpg
    1000rr_utxs_pop_4.jpg
    38.9 KB · Visningar: 140
Har bänkat min cbr1000rr.. Har kn-filter,pc-3,Sato-racing system.
Fick 167,7 hk på driven,samt 113,1nm i vridet!
Orginal ligger på 150-151hk på drivhjul.
Lite skillnad blev det mot orginal :)
 
Min -06:a bänkade 148hk orginal och 152 hk med Akrapovic Hexagon Slip-on.

/Martin
 
Har 162,9 på hjulet med moriwaki titan helsystem, KN-filter, pcIII och mappning.
 
Jag tackar för svaren! Fler erfarenheter? Hk & vrid före / efter?
Tyckte jag fick väldigt lite "valuta" för pengarna..
+ att den numera går Askass på låga varv, tex. när man kör i gatukorsningar i stan. Måste slira ordentligt på koplingen för att den inte ska börja hacka eller stanna för mig mitt i gatan.
 
Jag tackar för svaren! Fler erfarenheter? Hk & vrid före / efter?
Tyckte jag fick väldigt lite "valuta" för pengarna..
+ att den numera går Askass på låga varv, tex. när man kör i gatukorsningar i stan. Måste slira ordentligt på koplingen för att den inte ska börja hacka eller stanna för mig mitt i gatan.

Satte själv på ett yoshi rs-5 halvsystem när jag köpte min blade och upplevde aldrig det du beskriver,den gick klockrent på låga varv..
 
Jag har en 05:a med RS5 Halvsystem, BMC luftfilter och PCIII(Fulmappning från nätet). Har aldrig blivit av att jag bänkat den men skulle jag göra en uppskattning så får det nog bli någonstans mellan "Tjooohoooo" och TJOOOOHOOOO".:yoparty

Haha :tummenupp Siffror är överskattat det är känslan som är det viktiga :D
 
Satte själv på ett yoshi rs-5 halvsystem när jag köpte min blade och upplevde aldrig det du beskriver,den gick klockrent på låga varv..


Har slängt i en ny mapp m lite förändringar. Ska ut o prova i helgen, om jag hinner. Såklart har mitt batteri kastat in handduken åxå. Kul m sånna överraskningar NU :mad:
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top