Kreuger skrev:Mitt rekord är från 160 ner till 90 km/h på bakhjulet, treans växel och ståendes.
100+ till 30 nånting....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kreuger skrev:Mitt rekord är från 160 ner till 90 km/h på bakhjulet, treans växel och ståendes.
Kreuger skrev:Den där oron över att motorn ska skära, är den verkligen befogad? Nån som vart med om att en R1a skurit när den körts långt på slangen? Om motorn nu skulle skära så går det väl att frihjula på kopplingen? Får man verkligen inte ens en sekunds förvarning så man hinner få ner framhjulet och koppla ur?
Kreuger skrev:originaldrevat eller jättenerdrevat?, ståendes eller sittandes? växlar du ner?
Teo skrev:Du slangade sönder gammla hedliga luftkyla xr600 va? Jag tror 650:n har torrsump, dvs att oljan ligger i separat behållare så att motorn får det den behöver oavsett vinkel till skillnad mot den skvätt som ligger och skvimsar i tråget på en våtsump...typ
Bango skrev:Hur långt har du kört på slangen, & hur fort gick det??? Runt 200km/h???
![]()
Är det verkligen lättare att slanga med motard?Kreuger skrev:Var förresten ut å prova en KTM 660 värsting -04. Kändes nästan som att fuska att slanga med denSå jävla enkelt, hur lätt som helst att hantera.
Bango skrev:Att slanga med en sporthoj i farter runt 200km/h är varken snyggt eller proffsigt, men kommer det en sporthoj i runt 100km/h på slangen, då vet man att killen/tjejen har koll på hojen.
![]()
Detta är sant och det innebär att torrsump inte alls är svaret på hur långa resor på slangen som helst.PD skrev:Det är samma på alla XR modeller, oljan ligger i ramen även på dom gamla modellerna.
Däremot så är det bara kamkedjan som drar med sig oljan upp för att smörja toppen, alltså inget tryck ditupp och vid bakhjulsåka längre sträckor så blir det torrt på olja i toppen och kam/vippor/ventiler går ner sig = dyrt
Rush skrev:Visa mig till bron så ska jag nog f..n sätta rekord......NOT![]()
SM 570 RR skrev:moppetråd.
Rigge skrev:Menar du mig så -1+5 stående på tvåan. Varva rätt mycke på tvåan sen ner till nästan stopp sen varva upp igen å ner till noll sen är man trött![]()
Jo, jag har haft sporthoj, & ja, jag har slangat mycket med en sån oxå, hade en ZX9-01, var jävligt kul när man började åka jämt & inte jaga framhjulet, som mest körde jag i 250km/h på slangen, gjorde det bara en gång, för jag insåg det om det skiter sig nu, så gör dé det ordetligt. Jag gillar både sporthojar & motarder, nu leker jag med en KTM, & den gör mig glad, vad alla andra tycker skiter jag i, bara jag har kul. Nu i veckan ska jag försöka att fixa hela bron, ska gå.-PLM- skrev:Jag vet inte om du kört sporthoj? I runt 170-200 så är hojen i princip självgående på slangen. Har sett 240 på mätaren på femman med min TL1000S som högst. Men försöker få ner farten så mycket jag kan, det är det som är det svåra.
Inte bra att köra för fort...Gustav1 skrev:Jag körde över bron två gånger idag med båda hjulen i marken hela tiden.
Visserligen strax över max tillåten hastighet...
Gustav1 skrev:Jag körde över bron två gånger idag med båda hjulen i marken hela tiden.
Visserligen strax över max tillåten hastighet...
von reisen skrev:Du ska alltid vara värst...![]()
Rigge skrev:http://cayle.homeftp.net/sporthoj/riggewheelar.wmv En liten minska-farten-på-bakhjulet-film.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |