Yoshi_gixxeRR
www.stunthoj.com
Annars lär ju farten öka...Asken skrev:Varför ska du ha högre vinkel nerför högbron![]()

Högre vinkel så man kan broms

.../Yoshi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Annars lär ju farten öka...Asken skrev:Varför ska du ha högre vinkel nerför högbron![]()
Yoshi_gixxeRR skrev:Annars lär ju farten öka...![]()
Högre vinkel så man kan broms
.../Yoshi
Det är det som är meningen med att slanga över bron, att det är lite svårare där, vinden, trafiken & så högbron. Visst, motorskador & kanske omkull körning får man inte räkna med, men man ska känna till det. Åka lång på slangen kan väl visst vara svårt, blir kanska jobbigt i armarna efter ett tag.Yoshi_gixxeRR skrev:Problem nr 1: Det e oftast för mkt trafik på bron
Problem nr 2: Det e oftast stark sidvind på högbron
Problem nr 3: Jag skulle iaf vara mkt rädd för att motorn skär!!! Speciellt då du ska åka nerför högbron... Då måste du ha hög vinkel = dåligt med oljan
Åka långt e inge problem i sig... Men risken för motorskador e fööööör stor![]()
.../Yoshi
Shunon skrev:Xr,en har torrsump så den tar ingen skada vilken vinkel du än har på hojjen..
RoLLER skrev:Vi ska filma Stockholm-Södertälje på bakhjulet nu i dagarna. Det är drygt 3 mil. Det blir på en Honda XR650R.
Kreuger skrev:Nån som har filmat nån sån där längre sträcka med en sporthoj på bakhjulet? Själv åkte jag Knivsta-Uppsala på slangen i 180-210 km/h på R1:an för några veckor sen. När det blev för mycket bilar eller som vid ett tillfälle när en buss körde om en lastbil så båda filerna blev blockerade tog jag båda på vägrenen innanför lastbilen. :kocko (jag vet=)
Vore kul & se nån film när ni där uppe i Stockholms trakten slangar flera mil med era hojar, särskilt i farterna omkring 200km/h!!! Tycker det låter lite "VÄL" överdrivet, men jag tror på det när jag ser det.Kreuger skrev:Nån som har filmat nån sån där längre sträcka med en sporthoj på bakhjulet? Själv åkte jag Knivsta-Uppsala på slangen i 180-210 km/h på R1:an för några veckor sen. När det blev för mycket bilar eller som vid ett tillfälle när en buss körde om en lastbil så båda filerna blev blockerade tog jag båda på vägrenen innanför lastbilen. :kocko (jag vet=)
Bango skrev:Vore kul & se nån film när ni där uppe i Stockholms trakten slangar flera mil med era hojar, särskilt i farterna omkring 200km/h!!! Tycker det låter lite "VÄL" överdrivet, men jag tror på det när jag ser det.
![]()
RoLLER skrev:Vi ska filma Stockholm-Södertälje på bakhjulet nu i dagarna. Det är drygt 3 mil. Det blir på en Honda XR650R.
Hur långt har du kört på slangen, & hur fort gick det??? Runt 200km/h???-PLM- skrev:Varför då? På motorväg är det ju inga problem oftast att hinna svänga. Största problemet är ju bilar och att man är rädd om motorn.
-PLM- skrev:Låter härligt, men har du nån förklaring till varför min skar? 2 gånger dessutom!
Förklara gärna principen med torrsump, jag vet hur det ser ut på XR, men vill förstå.![]()
Tommy skrev:Att slanga långt med motard är väldigt mycket enklare än att slanga långt med sporthoj.
Det är iofs mycket enklare att slanga med motard oavsett hur långt man slangar.
Klart det är enklare att slanga långt med en motard, man har ju mer koll på hojen. Att slanga med en sporthoj i farter runt 200km/h är varken snyggt eller proffsigt, men kommer det en sporthoj i runt 100km/h på slangen, då vet man att killen/tjejen har koll på hojen.Tommy skrev:Att slanga långt med motard är väldigt mycket enklare än att slanga långt med sporthoj.
Tommy skrev:Att slanga långt med motard är väldigt mycket enklare än att slanga långt med sporthoj.
Bango skrev:Klart det är enklare att slanga långt med en motard, man har ju mer koll på hojen. Att slanga med en sporthoj i farter runt 200km/h är varken snyggt eller proffsigt, men kommer det en sporthoj i runt 100km/h på slangen, då vet man att killen/tjejen har koll på hojen.
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT