Bakhjuls åkning:)

Huvudsaken är: När man blir skiträdd har man antagligen inte ens varit nära att slå över. Nu när jag har kört bakhjul ett tag och blivit av med rädslan har jag skrapat i bakskärmen ett par gånger utan att egentligen vara nära på att slå över.

Kom igen nu, skrapar man i bakskärmen så kan det inte vara mycket kvar till att slå över...
Jag tycker heller inte man behöver ha hojjen helt lodrät för att köra bakhjul. Sätt dig lite längre bak och ha sträckta armar, tycker jag funkar bra :)

Kom igen nu, skrapar man i bakskärmen så kan det inte vara mycket kvar till att slå över...
Jag tycker heller inte man behöver ha hojjen helt lodrät för att köra bakhjul. Sätt dig lite längre bak och ha sträckta armar, tycker jag funkar bra :)

Jaaja, kanske att man är liiite nära att slå över men poängen är att det helt enkelt ska mycket till för att slå över. Det krävs nästan att man gör ett monstervrid på handtaget och inte släpper efter när den rest sig ordentligt för att slå över.

I övrigt så är väl egentligen högre framhjul = åka längre på bakhjulet i lägre hastighet. Ligger du så att du hela tiden får ge lite mer och mer gas så kommer man snabbt upp i hastighet. Vänjer du dig vid "dödläget" mellan att slå över och ta ner hojen igen så håller man ju en lägre marsch-hastighet.

Jag har själv ibland problem med att få upp den i dödläget. Det gäller att få den där perfekta resningen (hihi), sen flyter allt annat på naturligt.. (hihi igen)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT