bakhjuls åkning?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
tjena!... va ute i sandtaget igår å försökte mig på lite åkning på bakhjulet med crossen...men men vågar knappt ta upp han på bakhjulet, finns dte några bra saker att tänka på när man vill lära sig bakhjuls åkning? eller är det bara att prova sig fram?

//Biffen :yoparty

njaaa du kan väll bara gasa så stegrar du?? min jävla rd får jag stå och hoppa upp den på bakhjulet :död

Biffen_86 skrev:
2316786 tjena!... va ute i sandtaget igår å försökte mig på lite åkning på bakhjulet med crossen...men men vågar knappt ta upp han på bakhjulet, finns dte några bra saker att tänka på när man vill lära sig bakhjuls åkning? eller är det bara att prova sig fram?

//Biffen :yoparty

HÅLL FOTEN PÅ BAKBROMSEN!!!! polarn har nyligen köpt en Cr250 och jag skulle bara "testa" den så jag hade endast hjälm o en jacka... inga andra skydd.. Drog lite i gasen i 3ans växel för att se hur lätt han reste sig.. ja resten får du se själv på filmen.. http://video.google.com/videoplay?docid=3145717028748151392&q=cr+250

Haha... ne tvitakt är för sjukt.. håller mig till pah pah pah.. fyrtakt :)

kowal skrev:
2316834 HÅLL FOTEN PÅ BAKBROMSEN!!!! polarn har nyligen köpt en Cr250 och jag skulle bara "testa" den så jag hade endast hjälm o en jacka... inga andra skydd.. Drog lite i gasen i 3ans växel för att se hur lätt han reste sig.. ja resten får du se själv på filmen.. http://video.google.com/videoplay?docid=3145717028748151392&q=cr+250

hahahahha

kowal skrev:
2316834 HÅLL FOTEN PÅ BAKBROMSEN!!!! polarn har nyligen köpt en Cr250 och jag skulle bara "testa" den så jag hade endast hjälm o en jacka... inga andra skydd.. Drog lite i gasen i 3ans växel för att se hur lätt han reste sig.. ja resten får du se själv på filmen.. http://video.google.com/videoplay?docid=3145717028748151392&q=cr+250

va ju ingen bakhjuls åkning va ju abra ett gäng fjoortisar som åkte fram och tillbaka...

Biffen_86 skrev:
2316867 va ju ingen bakhjuls åkning va ju abra ett gäng fjoortisar som åkte fram och tillbaka...

Vad är det med dig? vaknat på fel sida? Jag är äldre än dig så sluta vara så kaxxig. Förstår mig inte på folk, här vill man visa en riktig noob-vurpa så ska du hålla på att dissa. Ge dig och väx upp

kowal skrev:
2316879 Vad är det med dig? vaknat på fel sida? Jag är äldre än dig så sluta vara så kaxxig. Förstår mig inte på folk, här vill man visa en riktig noob-vurpa så ska du hålla på att dissa. Ge dig och väx upp

sorry men det jag såg var bara att nån åkte fram och tillbaka hela tiden...

Biffen_86 skrev:
2316880 sorry men det jag såg var bara att nån åkte fram och tillbaka hela tiden...

ursäkt godtagen, meningen var att visa hur lätt det är att slå över om man inte är beredd med bakbromsen som alla i tråden påpekat. Speciellt om man bara kört fyrtakt tidigare.. , du får säkert kläm på det snart. lycka till

kowal skrev:
2316890 ursäkt godtagen, meningen var att visa hur lätt det är att slå över om man inte är beredd med bakbromsen som alla i tråden påpekat. Speciellt om man bara kört fyrtakt tidigare.. , du får säkert kläm på det snart. lycka till

okey, tackar!...ber om ursäkt för dne spydiga komentaren ännu en gång!

ska ut och träna;)

Tkr man kan skippa bakbromsen. (Blir för mycket att tänka på i början)
Räcker gott med att slå av.

Bara att träna träna träna.
Du kmr längre för varje gång.

Använd ordentligen med skydd oxå. Inte bara för du slår dig mindre.
Man vågar mer/Känner sig mera lugn med ordentliga skydd på sig.
Iaf jag.

Last edited:
jag gasar upp min 250 på tvåan, lägger i trean på vägen upp och fyran efter ett tag.
har slått över 100ggr kanske, gör ondast på asfalt :/ börja träna på nån stor gräsäng eller liknande!

Och beställ en ny bakskärm :tungan

davve skrev:
2317130 jag gasar upp min 250 på tvåan, lägger i trean på vägen upp och fyran efter ett tag.
har slått över 100ggr kanske, gör ondast på asfalt :/ börja träna på nån stor gräsäng eller liknande!

Och beställ en ny bakskärm :tungan

Du har inte funderat på att sluta wheela när du slagit runt så mycket ?

wonderwizard skrev:
2317163 Du har inte funderat på att sluta wheela när du slagit runt så mycket ?

Direkt efter har väll tanken slagit mig, men det är bara att ge sig på det igen :hihi

davve skrev:
2317182 Direkt efter har väll tanken slagit mig, men det är bara att ge sig på det igen :hihi

Känns lite som alkohol. Man är som mest benägen att sluta dagen efter och sedan avtar tankarna på att sluta succesivt ju fler dagar som går och i långa loppet slutar man ändå aldrig.

Som många sagt tidigare: med tvåtakt har du ingen motorbrom att tala om så håll foten på bakbromsen så att du kan ta ned hojen när det börjar bli för högt. Ta upp den på så hög växel som möjligt så blir hojen mycket lugnare att köra på bakhjulet, det brukar kunna bli ryckigt på de lägre växlarna.

Det är skitsvårt att lära sig wheela med 2-takt. Kort register med mycket ketshupeffekt gör det svårt att hitta balanspunken.

Visst, det går, men det är svårt! :)

Koppla upp den på 1'an och kör lite lungt och försiktigt (ser snyggare ut också) Kan dock vara lite svårt med balansen, lätt att man välter åt sidorna. (var med med foten på bakbromsen också som sagt - bra försäkring)
Med sporthoj är det en helt annan sak, så stora tunga och stabila. Där är det mer än fråga hur mycket man vågar... går ju så mycket fortare.

skoteridioten skrev:
2318250 Det är skitsvårt att lära sig wheela med 2-takt. Kort register med mycket ketshupeffekt gör det svårt att hitta balanspunken.

Visst, det går, men det är svårt! :)

Håller med till 200%. Jag var en riktig sopa på bakslangen på min yz 250 2t (ketchup som sagt).
Köpte mig en 426:a och djävulen vicken skillnad...ser mig lite som en kung för tillfället men som med allt annat tillkommer ju en satans massa träning...dessutom står det väl inte på förrän man ligger där på rygg som en gammal sköka och då är det ju aldrig fel med ryggplattan på rätt ställe. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman