bakhjuls åkning resulterade nästan me crash

Jag vet med mig att om jag drar iväg fort och växlar upp så brukar hojen wobbla till lite för att jag typ rycker lite för våldsamt i kopplingen men det är för att jag är efterbliven och inget annat! :P

Fortsätt öva låter som att det är första gången du slangar, det lär komma förr eller senare :P Frågan är bara hur många ggr du hinner crasha innan du når det där förr :P
 
Fattar inte ni att det är SPEGLAR det hänger på ?? Han har rejsmässigt bara EN jävla spegel så det ser rejsmässigt ut...Vad tror ni att det gör för balansen ?? Byt luft i spegeln och problemet är ur världen !
 
Fattar inte ni att det är SPEGLAR det hänger på ?? Han har rejsmässigt bara EN jävla spegel så det ser rejsmässigt ut...Vad tror ni att det gör för balansen ?? Byt luft i spegeln och problemet är ur världen !

Ahahahaha:rofl
 
Lär dig balansera hojen på tvåan lite skapligt innan du börjar växla å greja.

Att bränna iväg på ettan och slänga i tvåan för att du skall hålla dig uppe ett par meter till är ingen bra ide´!

Om du får upp hojen på balanspunkten och den håller på och ringlar så är förmodligen däcket rejält slitet.
 
Last edited:
VAAAAA e du tokig??? Fattar du inte att det är oansvarsfullt och förbjudet att köra på bakhjulet sådär.

Ta och tänker efter lite och mogna. Tänk om det skulle springa ut ett barn i vägen eller du skulle ha fel läge i inställningarna på hojen! Först bör du konsultera med Suzukilover om man ska ha A B eller C moden i!

Snart kommer även Mattias in och stänger tråden, för allt som är olagligt har han en tendens att tabort.

Så skärpning
 
Jag rekommenderar alla som är på väg att ta körkort i år att grundligt läsa genom den här tråden för detta kommer garanterat vara med på teoriprovet, vill även lägga till att höger passagerar pinne ska vara nerfälld vid parkering på jämna datum och vice versa.
 
Det börjar nästan bli jobbigt med bara oseriösa svar och pajade trådar hela tiden nu...
Inte många vettiga tips hittills och tyvärr kan jag inte ge några men jag tar gärna emot.
 
Det börjar nästan bli jobbigt med bara oseriösa svar och pajade trådar hela tiden nu...
Inte många vettiga tips hittills och tyvärr kan jag inte ge några men jag tar gärna emot.

Tror inte det finns någon i hela världen som lärt sig köra på bakhjulet pga ett forum,, Åk till en parkering och träna träna träna och så tränar ni lite till.. :tummenupp


Kör aldrig på ettan det är iallafall ett tips ni kan få testa på tvåan sitt långt bak med raka armar och njut..
 
jag vet inte om detta gäller din hoj, men se till att inte ha lågt lufttryck i däcket tycker personligen att hojjen har benägenhet och "orma" sig lite då iaf när man inte kör tok sakta =)
 
kopplade du när du la i 2an? prova att skita i kopplingen
 
Får inte upp min CBR600F 98 överhuvudtaget :(
är det omdrevning som gäller?
Mjuk/hård dämpning fram/bak?
 
Får inte upp min CBR600F 98 överhuvudtaget :(
är det omdrevning som gäller?
Mjuk/hård dämpning fram/bak?

Du behöver absolut inte byta drev. Jag fick upp min zx6r 1995 original utan problem dock får du nog lyfta den på ettan och sen växla till tvåan..
 
Du behöver absolut inte byta drev. Jag fick upp min zx6r 1995 original utan problem dock får du nog lyfta den på ettan och sen växla till tvåan..

Ok hur pass till fart på ettan då alltså väldigt låga varv och sedan fullt.
koppla upp den eller hjälpa till med fjädringen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top