Bakhjulsåknings problem.

motardgurra

slanger
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
KTM 620 SM
Hej!
Undrade om det är någon som vet vad där är som händer när jag kör längre sträckor på bakhjulet och plötsligt säger det poff och hojen dör typ? Kör en ktm 620sc sm.
När detta har hänt för man sätta på choken och då startar den men går knappt att köra.
mvh // gustaf

motardgurra skrev:
Hej!
Undrade om det är någon som vet vad där är som händer när jag kör längre sträckor på bakhjulet och plötsligt säger det poff och hojen dör typ? Kör en ktm 620sc sm.
När detta har hänt för man sätta på choken och då startar den men går knappt att köra.
mvh // gustaf
Låter för mig som att den suger gasarn torr eller nått..?

har hänt mig också på 640n.. det var en kabel under sadeln som var avskavd, när man kom upp i varv så small det till och så dog det... visade sig att det var kabeln som går från stödet (säkerhetsgrejjen så man inte ska kunna lägga i växel med stödet nere)...

det blev ungefär samma effekt som att slå på och av nödstoppsknappen så det smällde rejält..

motardgurra skrev:
Hej!
mvh // gustaf
prova att höja flotörnivån några mm :tummenupp

Back