Bakhjulsåkats baksida

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
Jaha, så har man dunsat i backen ett par gånger för mycket. Ena packboxen i gaffeln läcker. Misstänker ett stark samband med att jag wheelar fast jag inte kan... ;) Jag antar att de var lite nötta redan innan jag tog över hojen så jag hoppas att de nya kommer att hålla längre. 2.000 sköna pix kostar bytet... :(

Ni som kan wheela, hur ofta byter ni boxar? Och sliter ni något mer väldigt mycket, exv. lager?

/NN
 
Baksida?

Nått man får räkna med. Man har ju oftas bra kul när man är ute och övar så det överstiger kostnaden. :D

Men visst det är aldrig kul med dyra delar som alltid vill bli bytta då man har lite pengar :mad:
 
Har du ingen kompis eller liknande som kan hjälpa dig att byta boxarna??

Packboxarna i sig är billiga, det är verkstäderna som tar snuskigt mycket betalt för att byta dom.

Edit: Jag fick packboxarna på köpet när jag köpte ett nytt drivpaket.
 
Last edited:
det är väl inte så konstigt att dom pajjar när
du slänger ner framhjulet på din 300+ hoj :D
 
Wheelie tips

HeJ!
Du ville ha några tips....
Ge alltid på lite gas när hojjen är på våg ner så blir det en mjukare mark kontakt (gäller speciellt om du wheelar på ettan) annars blir det lätt att man slår ner den för hårt så att det smäller i styrkronan....packboxarna håller inte länge för detta.
På ettan kan du sitta långt bak ge på gas snabbt slå av och slå sedan på direkt full gas.
Det bästa är att ta upp den med kopplingen på tvåan...vrid på ordentligt så att du har ordentligt med kraft...tocha kopplinen lätt
(ha gas pådrag under hela momentet, stannar man av på gasen rycker det bara till lite i styret)
Lyckas inte detta har du förmodligen för lågt varvtal eller för lite gas påslag.
Det beror ju också på vad man har för hoj vilken teknik man ska använda, om den är tung eller lätt men något åt detta hållet bör funka.
Flera som har tips kanske.???...jag delar bara med av mina erfarenheter.
Har man väl börjat åka på slangen är det väldigt svårt att sluta :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top