bakhjulsåka ???

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Är inte så mycket för bakhjulet , gillar mest att åka fort på bana el lämplig väg, men,,,,,, Är det nån som har nåt bra tips att ge om man vill prova lite på bakhjulet,,lite rädd att man ska slå över,vilken växel, vilken fart ..mm..har en gsxr1100.Tacksam för lite tips :yoparty

Vill inte kanske ge ett drygt svar men är det något det står spaltmeter av i detta forum så är det just sånt.. sök lite och har läsning i dagar.. :tummenupp

Läste i nån ducatihatar-tråd att det inte gick o köra på bakhjulet mä monster. Va händer?

antonoliver skrev:
ok ska leta runt lite ,,,var lite för lat.....för att leta !!!!! :yoparty

För lat för ett klick på:

Bifogat

• sokiforumet.gif
    sokiforumet.gif
    3.3 KB · Visningar: 597
lilltryne skrev:
Läste i nån ducatihatar-tråd att det inte gick o köra på bakhjulet mä monster. Va händer?

Jag har kört Monster 900 och den kändes som den var gjord för att kör bakhjul med dvs man ville rycka upp den men det kändes inte aktuellt då ägaren satt bakom i bilen på väg till sjukhuset.

Annars kan det ju vara en smörjningsfråga kanske...men det får någon kunnig Ducce-kille svara på.

Sen går det att köra på bakhjulet med allt.

Har nåt att göra med att det är torrsump och att oljan rinner undan vid för långa wheelies.

Då kan t. ex. vevlager ryka. Det är dyrt. :huvet

ace748 skrev:
Har nåt att göra med att det är torrsump och att oljan rinner undan vid för långa wheelies.

Då kan t. ex. vevlager ryka. Det är dyrt. :huvet
oki... va e torrsump?

lilltryne skrev:
när polaren slangade med sin 900 sprutade oljan ut på bakdäcket!

Ducce rules!

lilltryne skrev:
oki... va e torrsump?

Att man har ett extern oljeuppsamlingskärl,dvs i vanliga fall så sammlas och pumpas oljan upp ur tråget underst på motorn.

När man har torrsump så sitter det en behållare för det utanför motorn.

Långa farbron skrev:
Jag har kört Monster 900 och den kändes som den var gjord för att kör bakhjul med dvs man ville rycka upp den men det kändes inte aktuellt då ägaren satt bakom i bilen på väg till sjukhuset.

Annars kan det ju vara en smörjningsfråga kanske...men det får någon kunnig Ducce-kille svara på.

Sen går det att köra på bakhjulet med allt.
Ojdå ojdå. Fy va lågt, köra på bakhjulet är ju olagligt och farligt :fatta!

Kay skrev:
Gixxer 1100 är väl inte direkt en optimal wheeliemaskin.
tycker barn om att få packet på julen? skiter björnar i skogen? har påven en lustig mössa osv osv....

varför skulle den inte vara det enligt dig?

En fråga och ja jag vet det finns 1000 trådar i detta ämne :3freak

Min polare som oxå kör Blade 929 tycker den suger fett som wheelie maskin, han kopplar eller rycker upp den på ettan och kör sen växeln ut...

Men när han ska koppla upp den på tvåan så går det inte, han har provat alla varvtal osv, är 929:an en "järnhäst" som han säger som inte ens vill vara uppe på slangen?

Jag brukar troget åka efter och se hans tappra försök på tvåans växel..

Någon som har andra erfarenheter?

OBS! Jag suger fett på slangning så det är enbart min kompis som vill veta :rolleyes:

Anderzzon skrev:
En fråga och ja jag vet det finns 1000 trådar i detta ämne :3freak

Min polare som oxå kör Blade 929 tycker den suger fett som wheelie maskin, han kopplar eller rycker upp den på ettan och kör sen växeln ut...

Men när han ska koppla upp den på tvåan så går det inte, han har provat alla varvtal osv, är 929:an en "järnhäst" som han säger som inte ens vill vara uppe på slangen?

Jag brukar troget åka efter och se hans tappra försök på tvåans växel..

Någon som har andra erfarenheter?

OBS! Jag suger fett på slangning så det är enbart min kompis som vill veta :rolleyes:

Skit i koppling när man e på slangen på 1'an så går det fint eller så e de ju bara att att rycka upp den på 2'an vid ca 100km/h men ja tycker personligen att det enklaste sättet e att bara ställa sig upp och köra på 2'an och vid 80-90 km/h så drar man fullt så kommer den direkt..... ut och öva :7peta

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra