bakhjulsåka

Här har ni lite pics av mig. Tänk på att jag är nybörjare :)

Min teknik är att ge fullgas å rycka vid ungefär 8k varv.
Å klaga inte på höjden, jag vet att det inte e så phätt men jag är feg :4skrika

Ge gärna nån kommentar =)
 

Bifogat

  • 119-1903_IMG2.JPG
    119-1903_IMG2.JPG
    86.7 KB · Visningar: 99
  • 119-1906_IMG2.JPG
    119-1906_IMG2.JPG
    97.5 KB · Visningar: 107
  • 119-1913_IMG2.JPG
    119-1913_IMG2.JPG
    111.3 KB · Visningar: 111
  • 119-1914_IMG2.JPG
    119-1914_IMG2.JPG
    108.8 KB · Visningar: 76
  • 119-1916_IMG2.JPG
    119-1916_IMG2.JPG
    130.2 KB · Visningar: 67
  • 119-1919_IMG3111.JPG
    119-1919_IMG3111.JPG
    133 KB · Visningar: 57
Riktigt bra höjd på nr.3 :yoparty ! När ska vi ut och öva mer??? :banana Kanske någon mer som vill hänga med??
 
Det låter som en go ide =D
Man kanske ska våga lyfta lite högre å försöka lägga i 2an!
 
Nu har jag kommit på varför det går ibland och ibland inte.
Det e ju soppan! :)
När det e lite soppa i den så går det att få upp den högt med lite teknik, men när den är fulltankad så e det fan omöjligt. :näsblod
 
yonsson skrev:
Nu har jag kommit på varför det går ibland och ibland inte.
Det e ju soppan! :)
När det e lite soppa i den så går det att få upp den högt med lite teknik, men när den är fulltankad så e det fan omöjligt. :näsblod

Ge lite mer gas om de gör så stor skillnad när den är fulltankad..
 
yonsson skrev:
Nu har jag kommit på varför det går ibland och ibland inte.
Det e ju soppan! :)
När det e lite soppa i den så går det att få upp den högt med lite teknik, men när den är fulltankad så e det fan omöjligt. :näsblod


Äh va fan får jag upp en 300kg (ja, jag tar i) gammel offroad med typ 12 hästar(ja, jag överdriver igen) helt utan specialknep.. Så skall du nog se att du får upp en 600 ducce.. Har du mer än 30hp, så gör du feeet fel om du inte får upp den...
I all välmening..
 
Goffe skrev:
Ge lite mer gas om de gör så stor skillnad när den är fulltankad..
Du kan ju få testa till helgen eller nästa vecka om du e sugen.
Du kanske inte får plats på den förresten :7peta

Jag vet att det e mycket teknik, men ändå. Dete mycke lättare med lite soppa. Jag kanske e för fet :va
 
lystna på MC-budet! han kan hur man slangar på XT han. Jag har åkt brevid i 110 på motorväg då han (i och för sig med budlåda..) plockat upp den på 5:an. det var ballt när vi stekte duckarna Freddie! :tummenupp
 
Teo skrev:
lystna på MC-budet! han kan hur man slangar på XT han. Jag har åkt brevid i 110 på motorväg då han (i och för sig med budlåda..) plockat upp den på 5:an. det var ballt när vi stekte duckarna Freddie! :tummenupp

Då måste min XT vara VÄLDIGT strypt. Är så less på att jag inte ens kan få upp den på 2:an. Jag vet hur man gör och jag vet att det inte går. :(
 
va sägs om att flytta den här disk. om bakhjul till hant. av hoj osv.. (vet att ja oxå skrev i denna tråd)
 
När jag körde HVA258A i lumpen kunde jag ta upp den i 50-60km/h ståendes och och runt 30km/h sittandes. 258:an är ju automatväxlad utan koppling att hjälpa till med väger över 130kilo och lämnar ca. 18hk med bra bestyckning på förgasaren.
 
inte vet jag då hur stark eller svag xt'n är men jag hade tidigare en husqvarna 610te -99 och den hade jag svårt att få upp på tvåan i början men sen så drog ja alltid upp den på trean å då gick den så lugnt o fint så.. numera har jag en gsx-r 750 -98 och den drar jag upp på ettan men lägger i tvåan nästan direkt så den inte blir så FÖRBANNAT hetsig. jag är ju verkligen nybörjare har kanske klarat 15 växlingar på ett hjul men ändå är det kul.. trycker upp en bild här...
 

Bifogat

  • slangen02.jpg
    slangen02.jpg
    33.6 KB · Visningar: 73
med risk för att låta superdryg....

jag har iallafall lyckats få upp min gamla zündapp ks50 (dock me 70 kubikare) på 2an med originaldrevning i mina gamla moppedagar... visst en moppe väger inte mycket men endå var knappast mer än 4-6 hk på 75 kilomoppe+ mig på den tiden typ 60 kilo.

Alltså tekniken var som så... planta arslet så långt bak de bara går, raka armar, kör så att du känner att du precis kommit på effektpuckeln, håll in kopplingen, varva till ordentligt, dumpa koppling o håll i...

visst inga jättelånga repor på bakan, men allvarligt grabbar, det sitter mycket i huvet, jag lovar att de flesta hojjarna går upp på bakan om ni ligger på 2:an, lutar er bakåt, o varvar satan sen dumpa kopplingen så visst går det!!!!!

är inte menat som något skryt utan mer, DET GÅR jag lovar!
 
yonsson skrev:
Nu har jag kommit på varför det går ibland och ibland inte.
Det e ju soppan! :)
När det e lite soppa i den så går det att få upp den högt med lite teknik, men när den är fulltankad så e det fan omöjligt. :näsblod
Så är det med min oxå. Minst halvtank, då går den upp smidigt som fan... Annars inte... Eller, jo, men tröööööögt...
 
acura skrev:
När jag körde HVA258A i lumpen kunde jag ta upp den i 50-60km/h ståendes och och runt 30km/h sittandes. 258:an är ju automatväxlad utan koppling att hjälpa till med väger över 130kilo och lämnar ca. 18hk med bra bestyckning på förgasaren.
Ja fiffan, det var hojar det...

Hjulade en gång, gashäng, krossat ligament, sjukan... Slutövningen förstörd. Tråkigt :rolleyes:

Fast det gör fortfarande ont :huvet
 
Vilka essar.... jag hade en XT350 -86 med typ 25 häst... den gick att koppla upp på ettan precis...

Att man skulle kunna wheela på alla växlar på en XT600 är lika sant som att den toppar 300!!!

Jätte-esse!

Och ducati monster måste ju vara värsta wheelie-confirm-maskinen!


Däremot min nya KTM 525.... ojjj...
 
alltså, det hör låter väl säkerligen som årets bullshit, men av erfarenhet av cykeltrial alltså vanlig mtb, ni anar inte vilken kraft era rumpor besitter!

allvarligt!

Finn kraften i rumpan så går det även utan en jävlans massa effekt sålänge bågen inte är framtung som en glidare/goldwing!!!

som sagt låter sjukt. ,men är 100% sant!!

inte sagt att jag är nån wheelie specialist men får man inte upp en båge med över 40 hk o den inte har extremt hög vikt då gör man fel/vågar inte!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top