Bakhjulsåka Twin eller Fyra cylindrar??

Small Basterd skrev:
2250738
Michael Holland skrev:
2246338 Koppla upp den........... låter läskigt men jag ska försöka
Hmmm så jag köpte fel hoj om jag ska köra på slagen :huvet

Jag kopplar upp min b6:A på 1:an men e lite feg så jag får i 2:an på väg ner, men det kommer. (kanske)
Min e lite drevad för att varva mindre, ska montera på ett originaldrev och se om det går på 2:an sen :)

Kan du förklara lite närmare hur du kopplar upp den.. varvantal osv..

Michael Holland skrev:
2251184 Kan du förklara lite närmare hur du kopplar upp den.. varvantal osv..

Lägg dig strax under varvet där den drar som bäst, ge fullt tills den ångar på ordentligt, då duttar du till kopplingen med ett eller två fingrarmedans du lutar dig lite framåt. Slappna av så du kastas bakåt av rycket som blir och slit till precis innan armarna sträcks ut. Inga överdrivna rörelser verken med kroppen eller kopplingsfingrarna, allt ska gå blixtsnabbt från att du rör kopplingen.

Kopplingen är nog ett måste på din hoj.

tja rätt färsk själv... 100 mil på hojen :hihi

vet inte hur högt den går i varv men 2:an's vexel dra upp den till 7-8000 rpm slå av på gasen helt så hojen niger, sen spättar du järnet så ska du se att den kommer :banana

hjälper inte det så prova o kasa bak lite i sadeln, lite i taget...

lycka till :fyllisar

Det däringa med att koppla upp, sliter inte det ordentligt på kopplingen? De få gånger man provat så känns det som att kopplingskorgen ska komma flygandes :va

På av på tekniken är fan inte lätt den heller...

Power wheelies och slanga efter krön på sexan det är lätt :D

Anderzzon skrev:
2251926 Det däringa med att koppla upp, sliter inte det ordentligt på kopplingen? De få gånger man provat så känns det som att kopplingskorgen ska komma flygandes :va

På av på tekniken är fan inte lätt den heller...

Power wheelies och slanga efter krön på sexan det är lätt :D

Du ska inte ligga på varvstoppet och dumpa kopplingen, bara hjälpa till lite. Klart de sliter men bakhjulsåka är inget för socfall heller :lol

jag tror att du försöker uiila i för hög hastighet...

Nu ska du få ett tips, flytta bak i sadeln lägg i 2an o axxxaa på allt vad du kan när du ser att du närmar dig ca 40-50 flippa till kopplingen o ryck.

Allternativt kör du i kryphastihet på 1an o släpper av gasen o drar till med den o rycker alternativt koppla upp den i krypfart på 1an.

Får du inte upp den med dessa tekniker...träna!

Superbee skrev:
2251947 jag tror att du försöker uiila i för hög hastighet...

Nu ska du få ett tips, flytta bak i sadeln lägg i 2an o axxxaa på allt vad du kan när du ser att du närmar dig ca 40-50 flippa till kopplingen o ryck.

Allternativt kör du i kryphastihet på 1an o släpper av gasen o drar till med den o rycker alternativt koppla upp den i krypfart på 1an.

Får du inte upp den med dessa tekniker...träna!

NU har jag fått en massa bra tips,,, så nu framöver ska jag se till att testa alla tips jag har fått utan att skada mig eller hojjen... Men som sagt jag får bara ha lite tålamod så kommer allt med tiden....

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul