Bakhjulsåka stående

Bara öva lite

Bifogat

• stående wheelie.jpg
    stående wheelie.jpg
    28.8 KB · Visningar: 533
& lite till

Bifogat

• varför använda fotpinnarna fram.jpg
    varför använda fotpinnarna fram.jpg
    26.8 KB · Visningar: 459
Eller på knä om man inte vågar stå :tummenupp

Bifogat

• 20020831_075.jpg
    20020831_075.jpg
    73.7 KB · Visningar: 519
Re: testade lite idag

schrunken skrev:
Provade lite varianter, försökte börja stående men också sitta och sedan ställa mig upp. (Jag fortsätter att öva)
ser fint ut.....impad

om du lutar dig mer framåt så får du upp hojen högre istället....

Nisse Järnet skrev:
Eller såhär? Att stå på pasagerarpinnarna är enkelt :) (jag till vänster, johanjulgran till höger)

Nisse! Matchande ställ?? Har ni bildat stunt grup eller fick ni bra rabatt...? ;)

/R

Tyckte alltid att det var ok att sitta och wheeliea på crossen men att göra det stående så kändes det som om man var på väg att slå runt så fort framhjulet lyfte.

Bifogat

• k&twheelie640.jpg
    k&twheelie640.jpg
    84.3 KB · Visningar: 349
hehe..

Gasa på utav helvete bara o ställ dig upp som en man-! *sucker-*

Jag har provat lite (en gång, lite halvhjärtat) men jag tycker det är ett helvete att hålla sig kvar om man börjar att stå upp och gör en av/på hjulning på ettan, det går ju så innihelvete fort och sticker i väg som fan då.. Och skulle man göra det på tvåan så har man ju lite för hög hastighet från början tycker jag! Jaja, det blir till att försöka lite.. Fan stå och hjula måste jag ju kunna!

Nisse Järnet skrev:
Eller såhär? Att stå på pasagerarpinnarna är enkelt :) (jag till vänster, johanjulgran till höger)

Faaan Nisse du måste haka på ut å visa hur jag ska stunta nån dag :yoparty

Nu börjar de sittande bli respektabla men stående är värre. Hur göra på en 750? Stå och koppla upp den på tvåan eller? När jag sitter ner så gasar jag upp den på ettan och lägger i tvåan rätt omgående. Känns som om det är lugnast på tvåan.

K-Man skrev:
Nu börjar de sittande bli respektabla men stående är värre. Hur göra på en 750? Stå och koppla upp den på tvåan eller? När jag sitter ner så gasar jag upp den på ettan och lägger i tvåan rätt omgående. Känns som om det är lugnast på tvåan.
Jag hade en sån hoj som du innan, jag kopplar upp den på tvåan sittandes och reser mig samtigdigt som hojen reste sig :tummenupp

Tjena Hultan! Vi har fikat tillsammans i Kungsbacka i början av sommaren. Kanske vi var på Farfars fest samtidigt den helgen oxå? Är det möjligt att rycka upp den på tvåan? Min koppling gillar inte slir-wheelies. Föredrar att gasa upp den. Får man ett litet krön och inte har fulltankat så går det ju annars men d e ju lite lurigare när man står oxå....

K-Man skrev:
Tjena Hultan! Vi har fikat tillsammans i Kungsbacka i början av sommaren. Kanske vi var på Farfars fest samtidigt den helgen oxå? Är det möjligt att rycka upp den på tvåan? Min koppling gillar inte slir-wheelies. Föredrar att gasa upp den. Får man ett litet krön och inte har fulltankat så går det ju annars men d e ju lite lurigare när man står oxå....

Det är bara tjejer som kör på bakhjulet :4skrika

K-Man skrev:

Står man kan man slita upp den mycket lättare än när man sitter, åk med jämn gas, vrid av lite å ge på samtidigt som du kastar dig bakåt/uppåt. Utan koppling.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman