Bakhjulets axel släpper inte

Simpwa

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2007
Hoj
-01 Honda cb600F Hornet
Hej håller på att plocka bort bakdäcket pga av att jag fick punka igår på 30mila turen. Men nu så får jag inte bort den genomgående bulten den är igen så när på dem sista centimetrarna och går varken att få in eller ut. HJÄLP måste ju ut och åka i det fina vädret....//Simon PS det är en honda cb600f hornet-s.DS

Jag uppdaterade din rubrik till en bättre sådan (utan stora bokstäver samt med förklaring).

Förövrigt, är det tvärfast eller kan du i jukkande rörelse möjligen få ut?

Annars, om du kan... försök pressa in smörjfett av något slag på axeln så det träffar punkten där den kärvar.

Jag uppdaterade din rubrik till en bättre sådan (utan stora bokstäver samt med förklaring).

Förövrigt, är det tvärfast eller kan du i jukkande rörelse möjligen få ut?

Annars, om du kan... försök pressa in smörjfett av något slag på axeln så det träffar punkten där den kärvar.

Nej det går att skruva på den men inte få den att röra sig innåt eller utåt. Får testa med fett. tack för tips.

En till förundring. Det kan inte vara så att det ska gängas sista biten? kanske en jätte dum fråga men frågar man inte får man inga svar. MVH simon

Last edited:
Om inte det hjälper,ta ett långt dorn och en hammare,knacka lite lätt.
Axeln vart väll monterad osmord antar jag.

jag har fått loss den nu fick knacka in den igen sen ta en långa rundstav och knacka plus lite våld. jo den var torr som fnöske.
Ska jag smörja med kopparpasta sen eller vad ska jag smörja med? //Simon

jag har fått loss den nu fick knacka in den igen sen ta en långa rundstav och knacka plus lite våld. jo den var torr som fnöske.
Ska jag smörja med kopparpasta sen eller vad ska jag smörja med? //Simon

Ett enkelt EP2 fett duger gott.

Back